مسکن و ساختمان

درخواست متقاضیان مسکن مهر از مسئولان وزارت راه

تکمیل واحدهای نیمه کاره مسکن مهر را در اولویت قرار دهید

 

تحویل ناقص و عدم تحویل واحدهای مسکن مهر در برخی شهرها، گلایه و نارضایتی مالکان را به دنبال داشته است. به گزارش صما، در حالی که این روزها اخبار متعددی در خصوص آغاز طرح نهضت ملی مسکن دیده می شود، اما بسیاری از مالکان واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف نسبت به تحویل ناقص و عدم تکمیل این واحدها در دولت سیزدهم معترض هستند.

عدم تکمیل برخی واحدهای مسکن مهر استان گرگان

یکی از مالکان واحدهای مسکن مهر از طولانی شدن روند تکمیل واحدهای بلوک۲۳مسکن مهر سعد آباد گرگان خبر می دهد. او می گوید بعد از حدود ۱۰ سال هنوز این واحدها تکمیل نشده و هیچ گونه نظارت جدی هم در این خصوص وجود ندارد.متقاضیان می گویند از این وضعیت خسته شده ایم و مسئولین هیچ اراده جدی برای حل این مشکلات را ندارند. 

واحدهای بدون انشعابات و آسانسور چالوس

یکی دیگر از ماکلان مسکن مهر در شهر چالوس هم به خبرنگار صما می گوید مسکن مهر ۴۲۷ واحدی فرج آباد چالوس هم به صورت ناقص بلاتکلیف مانده و تکمیل آن را به درازا کشیده شده است. به گفته او واحدهای مسکن مهر فرج آباد چالوس بدون محوطه سازی، انشعابات و آسانسور بلاتکلیف باقی مانده و مشخص نیست تا چه زمانی باید منتظر تکمیل این نواقص باشیم.

مشکلات واحدهای مسکن مهر هشتگرد

وضعیت زیرساخت های مورد نیاز شهروندان برای سکونت در واحدهای مسکن مهر هشتگرد هم حال و روز خوبی ندارد. گفته می شود بسیاری از واحد های مسکن مهر این شهر جدید به دلیل نبود زیرساخت های لازم خالی از سکنه است و واحد های مسکونی مذکور قابلیت سکونت ندارند. اوضاع زیرساخت های روبنایی هم در این شهر روبه راه نیست و گفته می شود حتی یک درمانگاه هم وجود ندارد. این مشکل در حالی وجود دارد که بر اساس اخبار منتشر شده قرار است بین ۳۰ تا ۵۰ هزار واحد مسکونی در این شهر درقالب نهضت ملی مسکن ساخته شود!

۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره و بدون متقاضی

متقاضیان واحدهای مسکن مهر در بسیاری از شهرهای کشور چشم انتظار خبری در خصوص تکمیل این واحد ها هستند. بر اساس آخرین آمارهای ارائه‌شده مشخص شده هم‌‌‌اکنون ۱۴۰هزار واحد مسکن‌مهر به‌عنوان واحد نیمه‌‌‌تمام و منجمد قابل شناسایی است. بر اساس گزارشی که دولت منتشر کرده، از تعداد ۲میلیون و ۲۰۴هزار واحد مسکن مهر، تعداد ۲میلیون و ۶۱هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین تعداد ۱۴۳هزار واحد نیمه‌تمام است که عمده این واحدها به دلیل عدم‌تامین خدمات زیربنایی و روبنایی از سوی دستگاه‌‌‌های خدمات‌‌‌رسان و ‌مراجعه نکردن متقاضیان به منظور فروش اقساطی واحدها تحویل نشده‌اند.عدم تکمیل این واحدها باعث شده تا بسیاری از خانواده ها کماکان سردرگم و بلاتکلیف روزگاز بگذارند. از طرفی مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم خبر از ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن می دهند. متقاضیان و ساکنان واحدهای مسکن مهر می گویند، ساخت مسکن جدید پیش کش، بیاید و نسبت به ساخت و تکمیل زیرساخت های زیربنایی و روبنایی فعلی اقدام کنید که قطعا نتیجه و اثر مثبت آن خیلی سریعتر مشخص می شود تا اینکه به دنبال اجرای برنامه  دور از ذهن و بلند پروازانه نهضت ملی مسکن در شرایط فعلی اقتصادی کشور باشید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا