شهرنظام مهندسی

مغایرت آمار پروانه ساخت شهرداری‌ها با نظام مهندسی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در برخی شهرستان‌های استان تهران، آمار پروانه ساخت شهرداری‌ها برای ساخت و ساز با آماری که در دفاتر نظام مهندسی ثبت شده است مغایرت زیادی دارد.

 خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه آمار پروانه ساخت شهرداری ها برای ساخت و ساز با آمار دفاتر نظام مهندسی مغایرت زیاد دارد گفت: یعنی شهرداری‌ها چند درصد بیشتر از پروانه‌هایی که صادر شده است ساخت و ساز داشتند که این تعلل رئیس نظام مهندسی و هیئت رئیسه است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: چرا برخی از مهندسان بیشترین آمار ساخت و ساز را دارند، اما عملکردشان در جایی ثبت نشده و برخی از مهندسان اصلا ساخت و سازی نداشته اند این موارد اتفاقات بدی است که پیگیری می‌کنیم تا مسئله روشن شود این اختلاف آماری در دو شهر استان بسیار زیاد است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: حدود ۴۰ درصد مهندسانی که عضو نظام مهندسی هستند دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند و ۶۰ درصد دیگر فقط عضو هستند این در حالی است که در نظام مهندسی استان تهران ۱۲۸ هزار نفر عضویت دارند.

محبت خواه گفت: کسانی که پروانه نظام مهندسی دریافت کردند باید در کارهای ساخت و ساز شرکت کنند حداقل در هر ساختمان در حال ساخت نیاز به چهار مهندس در رشته‌های تخصصی وجود دارد و این اتفاق باید رخ دهد.

وی در مورد ایجاد بستر مورد نیاز برای ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن افزود: چندین جلسه در این مورد برگزار شده تا برخلاف مسکن مهر همه سرانه‌های مورد نیاز مانند ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند براساس قانون جهش تولید این سرانه‌ها را اجرا کنند، چون قانون است همه موظف به اجرای آن هستند.

محبت خواه افزود: در شورای مسکن کشور و استان به این موضوع توجه شده و استاندار تهران نیز همه دستگاه‌های خدمت رسان را موظف کرده است تا وظایف خود را برای ایجاد بستر لازم انجام دهند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درباره برخی مشکلات همراهی نکردن دستگاه‌ها نیز گفت: در یکی از شهرها ۳۷۲ واحد مسکن نهضت ملی در حال ساخت داریم، اما با مشکلی مانند درخواست شرکت آبفا برای دریافت هزینه انشعاب آب و فاضلاب در مرحله اسکلت یعنی با ۲۵ درصد پیشرفت مواجه شدیم که این موضوع قابل قبول نیست و باید بعد از ساخت دریافت شود.

منبع:صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا