مسکن و ساختمان

اختصاصی/صما

وعده شهردار برای بررسی طرح هسته امن محله در احیای بافت های فرسوده

شهردار تهران با اشاره به اینکه به منظور تحول در امر بهسازی و احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از نسخه های ارایه شده از سوی کارشناسان در این زمینه استقبال خواهد کرد، وعده داد طرح استراتژیک هسته امن محله برای احیای بافت های فرسوده را مورد مطالعه کارشناسی قراردهد .

به گزارش خبرنگار صما، اخیرا مصاحبه ای از سوی پایگاه خبری صما با یکی از اساتید دانشگاه تهران درباره احیای بافت های فرسوده صورت گرفت. در متن این مصاحبه پیشنهاداتی برای نوسازی بافت های فرسوده تحت عنوان “هسته امن محله” روشی استراتژیک برای خروج ازرکود نوسازی مطرح شد.

در بخش هایی از این نسخه پیشنهادی تاکید شده است:د ور باطل نوسازی چرخه ای است که طی سالیان طولانی ناشی از عوامل قانونی و اقتصادی مؤثر در نوسازی بافت های فرسوده به وجود آمده است.

در ادامه آمده است: با این پیش فرض که دولت و شهرداری بودجۀ کافی برای نوسازی خانه های فرسوده ندارند، نظریۀ (هستۀ امن) مطرح می شود. نظریه«هستۀ امن محله » مجموعه ای محلی و خدماتی مبتنی بر یک پارکینگ(طبقاتی) تجمیعی است که در مرکز کوی یا محله و ترجیحاً در جوار خدمات دیگر محلی مانند مسجد و پارک احداث می شود.

این گزارش تاکید می کند: خانه هایی که در قلمروی آن است می توانند پارکینگ ضروری را در «هستۀ امن » پیش بینی کنند و اعطای تراکم به آنها تا سقف متعارف شهر بلامانع است. این در حالی است که حذف شرط پارکینگ امکان کوچک سازی واحدها را نیز فراهم می کند.

به گزارش صما، هفته اخیر و همزمان با حضور شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران، نسخه کاملی از این طرح به همراه ذکر جزییات آن از سوی خبرنگار صما تقدیم شهردار تهران شد.

شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار صما ضمن وعده بررسی این طر ح همزمان عنوان کرد که در امر بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده حتما از نظرات کارشناسان استفاده خواهد شد و این طرح نیز مشمول این رویکرد خواهد بود.

شایان ذکراست پیگیری های صما تا حصول نتیجه، از دفتر شهردار تهران برای اخذ بازخورد شهردار تهران درباره این نسخه ادامه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا