مسکن و ساختمان

شهردار تهران در گفتگو با صما مطرح کرد:

تفاهم شهرداری با وزارت راه برای الزامی شدن بکارگیری مجری ذی صلاح /قوانین بر زمین مانده تعیین تکلیف می شوند

موضوع بکارگیری مجری ذی صلاح در ساخت و سازها، یکی از مطالبه های مهم مصرف کنندگان مسکن است. بحث بکارگیری مجری ذی صلاح علی رغم تاکیدات و الزامات مقررات ملی ساختمان تاکنون بلاتکلیف مانده است. هر چند که مسئولان شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در سال های اخیر وعده هایی در خصوص اجرایی شدن این قانون مهم می دهد، اما تاکنون این وعده ها در حد حرف و روی کاغذ باقی مانده است.

در همین حال، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در خصوص اجرای قانون بکارگیری مجری ذی صلاح  به خبرنگار صما، گفت: اخیرا وزارت راه وشهرسازی نامه ای به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارائه داده که  براستفاده از مجری ذی صلاح  و الزامی شدن استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و سازها و درج آن در پروانه  ساختمانی تاکید شده است.

وی ادامه داد: تمامی این امور نظیر استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت وسازها و بحث های مهم دیگر نظیر احیا و نوسازی بافت فرسوده قرار است در یک بسته تفاهمی با وزارت راه  و شهرسازی اجرایی شود. 

شهردار تهران افزود: بزودی تمامی این موضوعات نظیر بافت فرسوده و استفاده از مجری ذی صلاح در قالب این تفاهم مورد رسیدگی قرار می گیرد و جزییات آن را اعلام می کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص معضل ساختمان های پرخطر در تهران، توضیح داد: در این موضوع هم در حال اجرای یک طرح جامع هستیم و برای سال آینده قرار است یک بازبینی در این خصوص انجام شود. قرار است یک رتبه بندی هم در این خصوص انجام شود و از نظر میزان خطر سازی و تقویت مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا