حمل و نقلمسکن و ساختمان

تداوم بارش‌های شدید در جنوب کشور/ سامانه بارشی تا روز پنجشنبه فعال است

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز پنجشنبه بارش‌های شدید همراه با وزش باد در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود.

«کبری رفیعی»درباره وضعیت آب و هوا افزود: امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد بارش باران و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع بارش برف رخ خواهد داد.

وی بیان‌داشت: امروز همچنین در بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده باران و برف را خواهیم داشت. 

رفیعی گفت: شدت بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهد بود و روز چهارشنبه نیز با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، استان‌های ساحلی خزر بارش باران و کاهش نسبی دما را تجربه خواهند کرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز عصر با عبور موج جدید بر روی مناطق مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و شمال شرق و شرق کشور، بارش باران و برف دور از انتظار نخواهد بود و در شمال غرب کشور نیز بارش به شکل پراکنده خواهد بود.

وی ادامه‌داد: فردا این بارش‌ها با شدت کمتری در خراسان رضوی یزد و شرق استان هرمزگان تجربه خواهد شد و در اواخر وقت پنجشنبه سامانه از کشور خارج می‌شود.

رفیعی اظهار داشت: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، اما طی سه روز آینده در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی گفت: بر این اساس آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده مواج و متلاطم است. دریای خزر نیز این شرایط را در روز چهارشنبه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری خواهد بود و گاهی نیز غبار محلی را تجربه می‌کند. حداکثر دمای پایتخت امروز ۱۰ و حداقل دما نیز به سه درجه بالای صفر خواهد رسید. 

منبع:ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا