مسکن و ساختمان

بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: قیمت مسکن با توجه به گرانی مصالح، جوابگو نیست از طرفی نیز این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

مرتضی بدرانی‌کوه اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وضعیت رکودی که در بازار مسکن به وجودآمده، پیش بینی کردن این بازار کار دشواری است. بازار مسکن، وضعیت خوبی ندارد و بعید است که تا انتهای سال جاری هم شاهد افزایش قیمت باشیم.

وی افزود: دولت سیزدهم، توجه بسیاری به بحث مسکن دارد و به دنبال ایجاد تعادل در این بازار است و به همین دلیل، احتمال جهش قیمت مسکن بسیار کم است.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز با اشاره به اینکه بازار مسکن، کشش افزایش قیمت را ندارد، گفت: اگر چه قیمت مصالح ساختمانی به شدت بالا است و هر کیسه سیمان را به سختی می‌توان با قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان پیدا کرد اما این موضوع ممکن است در سال آینده، بر روی قیمت مسکن تاثیر بگذارد.

بدرانی‌کوه بیان کرد: زمانی که قیمت مسکن ثابت است، خریداران مسکن اقدام به خرید نمی‌کنند و به محض اینکه تکان قیمتی در بازار به وجود بیاید، هجوم خریداران به این بازار میزان افزایش قیمت مسکن را به اندازه قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر قیمت مسکن ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، هجوم مردم در این بازار باعث می‌شود که این افزایش قیمت حتی تا ۱۰۰ درصد نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن آرام است، بیان کرد: اگر در وضعیت کنونی، فردی به دنبال خرید خانه است بهترین کار این است که خرید خود را انجام دهد و معمولا در شرایط فعلی فروشندگان نیز برای فروش مسکن، در مقایسه با زمانی که بازار متلاطم است، از نظر قیمتی با خریداران کنار می‌آیند.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: با توجه به اینکه تعداد فروشندگان در بازار مسکن بیشتر از تعداد خریداران شده است، خرید خانه بسیار راحت‌تر از زمانی است که بازار متلاطم است.

بدرانی‌کوه افزود: قیمت مسکن با توجه به گرانی مصالح، جوابگو نیست اما از طرفی نیز این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا