حمل و نقلمسکن و ساختمان

افتتاح راه آهن اردبیل تا ۶ ماه اول سال آینده

معاون وزیر و رئیس شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۸۳ درصد نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خیرالله خادمی گفت: به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل از بخش‌های مختلف راه آهن اردبیل – میانه بازدید کردیم که در مجموع پیشرفت کلی این پروژه ۸۳ درصد برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در بخش زیرسازی این خط ریلی ۹۰ درصد پیشرفت دارد و ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تاکنون ریل‌گذاری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌های راه آهن اردبیل – میانه را ۷۸ درصد اعلام کرد و گفت: با تأمین منابع مورد نیاز در نیمه اول سال آینده این خط ریلی آماده بهره‌برداری خواهد شد تا اردبیل نیز به راه آهن سراسری ایران متصل شود.

خادمی در مورد محور اردبیل – سرچم نیز افزود: یکی از پروژه‌های جاده‌ای مهم ۴ خطه کشور محور اردبیل – سرچم و اتصال این استان به آزادراه تهران – تبریز است که بهترین مسیر برای تردد اهالی این استان به مرکز کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در طول ۱۷۸ کیلومتر این مسیر در قطعات مختلف پروژه در حال اجراست و ۳۲ پروژه ۴ خطه این مسیر نیز تاکنون به اتمام رسیده است.

رئیس شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: ۱۰۳ کیلومتر باقیمانده در قطعات مختلف در حال اجراست که ۴۳ کیلومتر باقیمانده این مسیر در مرحله تکمیل مطالعات بوده و عملیات اجرایی قطعه ۵ و ۶ در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: ۳۵ کیلومتر این محور ارتباطی سال آینده آماده بهره‌برداری شده و به زیر بار ترافیک خواهد رفت و با آغاز عملیات ۴۳ کیلومتر این مسیر که شامل تونل‌ها و پل‌هاست، انتظار می‌رود تا ۲ سال آینده به شکل کامل محور اردبیل – سرچم به شکل بزرگراه به زیر بار ترافیک برود.

معاون وزیر و رئیس شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی تلاش پیمانکاران توانمند را در تکمیل این مسیر ارتباطی یادآور شد و ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی به جد پیگیر تکمیل این پروژه از محل منابع ملی و فاینانس بانکی است تا بتوان در این مسیر پرتردد ایمنی و آسودگی خاطر را برای هموطنان در سفرهای برون شهری فراهم کرد.

منبع: مهر 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا