مسکن و ساختمان

یک عضو کمیسیون عمران:

ظرفیت‌های داخلی برای ساخت مسکن کافی است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با وجود توانمندی های عمرانی کشور نیازی به حضور شرکت های خارجی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداریم.

رحمت الله فیروزی پوربادی درباره اخبار منتشره در خصوص مشارکت چینی ها برای ساخت مسکن در داخل کشور، بیان کرد: خوشبختانه در داخل کشور هم از لحاظ دانش فنی و هم از نظر ظرفیت های تخصصی توانمندی بالایی در حوزه عمرانی وجود دارد و از نظر بنده نیاز به مشارکت هیچ کشور خارجی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: اما اگر بحث سرمایه گذاری شرکت های خارجی مطرح باشد موضوع متفاوت است و اگر قرار باشد از ظرفیت سرمایه گذاری این شرکت ها استفاده شود ما نیز از آن استقبال می‌کنیم اما برای اجرای پروژه ما به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی خود باور داریم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صلاح نیست که بخواهیم از امکانات و ظرفیت های سایر کشورها برای ساخت مسکن در داخل استفاده کنیم چراکه ما خودمان ظرفیت های لازم را در حوزه عمرانی در داخل کشور داشته و نیازی به ظرفیت های خارجی نداریم.

فیروزی پوربادی در پایان با بیان اینکه یکی از اهداف قانون جهش تولید مسکن بحث رونق اشتغال داخلی است، تاکید کرد: زمانی که ما می توانیم با ظرفیت های داخلی پروژه های عمرانی را پیش ببریم و در عین حال به اشتغال زایی داخلی و رونق کسب و کار های حوزه عمرانی کمک کنیم چه لزومی دارد که به سراغ کشورهای خارجی برویم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا