مسکن و ساختمان

سهم تعاونی ها از پروانه های ساختمانی مسکن

بر اساس گزارش‌ها از مجموع ۵۲ هزار و ۳۳۴ پروانه ساختمانی صادر شده در زمستان سال قبل سهم بخش تعاون کمتر از یک درصد بوده است.

به گزارش صما، مسکن نقش بسزایی در زندگی بسیاری ازخانواده ها دارد و به لحاظ تأثیرگذاری در سبد هزینه‌ خانوارهای کم درآمد به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه که جزو حداقل بگیرانند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بین تعاونی‌های مسکن با تامین مسکن به قیمت تمام شده و بدون سود می توانند واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از سایر بخشها حتی انبوه سازان در اختیار متقاضیان قرار دهند و از این جهت نقش موثری در تامین مسکن اقشار محروم و کم درآمد ایفا کنند.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی به جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در زمستان ۱۳۹۹ و سهم بخش تعاون پرداخته است.

سهم تعاونی ها از پروانه های ساختمانی مسکن

به موجب این گزارش، تعداد کل پروانه های ساختمانی صادر شده در زمستان ۱۳۹۹ بیش از ۵۲ هزار و ۳۳۴ برگ بوده که ۲۸۱ برگ آن و معادل ۰.۵ درصد متعلق به بخش تعاون بوده است. 

بررسی آماری پروانه های صادره نشان می دهد که تعداد پروانه های ساختمانی از ۴۲ هزار و ۸۵۳ برگ در زمستان ۱۳۹۸ به بیش از  ۵۲ هزار و ۳۰۰ برگ در  فصل مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده و روند افزایشی داشته است.

تعداد پروانه‌های ساختمانی

مقایسه تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره شده در بخش تعاون طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان می دهد که بیشترین میزان افزایش متعلق به استان های خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است، همچنین تعداد پروانه های ساختمانی بخش تعاون در استانهای اصفهان، سمنان و یزد بیشترین افزایش را داشته است.

از کل  پروانه های ساختمانی صادر شده در بخش تعاون، ۴۳ پروانه مربوط به افزایش بنا و ۲۳۸ پروانه مربوط به احداث ساختمان بوده است.

به موجب این گزارش در زمستان ۱۳۹۹ تعداد کل واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه های ساختمانی ۱۴۳ هزار و ۹۳۰ واحد است که سهم بخش تعاون از این میزان ۲۹۴۸ واحد بوده و رقمی معادل دو درصد را شامل می شود.

به گزارش صما، تعداد واحدهای مسکونی بخش تعاون در استانهای یزد، هرمزگان و گلستان بیشترین افزایش را طی این مدت داشته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا