شهر

سامانه معماری و شهرسازی تکریم ارباب رجوع را زیر سوال برده است

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از وجود اشکالات جدی در سامانه شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: این سامانه به شدت تکریم و کرامت انسانی را زیر سوال برده است.

به گزارش صما، میثم مظفر، پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان فاوای شهرداری، افزود: سامانه معماری شهرسازی که یکی از اهداف آن فناوری تکریم ارباب رجوع به منظور ایجاد خدمات بدون منت و سریع است و به دور از اعمال سلیقه نیروی انسانی است، متأسفانه به خوبی عمل نشده و سامانه شهرسازی شهروندان و مالکینی که می‌خواهد اقدام به نوسازی کنند، به شدت تکریم و کرامت انسانی را زیر سوال برده است.

وی ادامه داد: پیش از این سیستم شهروندان برای دریافت پروانه ساخت سه الی ۴ ماه زمان می‌گذاشتند، اما در حال حاضر هرچند سیستم هوشمند شده اما زمان به شدت افزایش یافته و گزارش‌های ۷ ماه، ۹ ماه و حتی یک ساله دارد.

مظفر تاکید کرد: فناوری در این دوره به جای کمک به خدمات رسانی تبدیل به مانع شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طراحی معماری سیستم در سامانه شهرسازی دچار اشکال جدی است، گفت: نیازمند تشکیل کارگروهی برای بازنگری در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه فناوری بستری است برای کسب درآمد ابراز داشت: اما در کسب درآمد از تراکم مجاز و صدور پروانه ساخت یک گلوگاهی ایجاد شده که شهرداری را از کسب درآمد محروم کرده است.

مظفر افزود: یکی از راهکارهای کسب درآمد از فناوری داده کاوی است و تا جایی که من اطلاعات داریم در فاوا کمتر بر روی این کسب درآمد کار شده و فاوا با وجود کلان داده می‌تواند برای کسب درآمد، وارد دیتا ماینینگ شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا