شهر

سالانه پنج تا ۱۰ دستگاه پل سواره‌رو تهران مقاوم‌سازی لرزه‌ای می‌شوند

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تشریح آخرین وضعیت بهسازی پل‌های سواره‌رو تهران گفت: بهسازی پنج پل در سال ۹۹ به پایان رسیده و برای سال ۱۴۰۰ موارد جدیدی مورد بهسازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش صما به نقل از مهر، صفا صبوری دیلمی درباره آخرین وضعیت بهسازی پل‌های سواره‌رو پایتخت گفت: از مجموع ۸۰۰ پل سواره‌رو شهر تهران هر ساله پنج تا ۱۰ مورد را بهسازی و مقاوم‌سازی می‌کنیم. تعداد بهسازی‌ها نیز به ابعاد پل‌ها بستگی دارد. اگر ابعاد پل‌های در دست عملیات کوچک‌تر باشند، پنج مورد بهسازی می‌شوند و اگر ابعاد پل‌ها بزرگ‌تر باشد، سالانه ۱۰ مورد مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی افزود: این امر به طور دائمی تکرار می‌شود و با پایان یافتن هر سال، در سال جدید پل‌های جدید در اولویت بهسازی قرار می‌گیرند. در سال ۹۹ نیز مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پنج دستگاه پل شامل پل‌های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید سلیمانی با بزرگراه شهید حقانی، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه شیخ فضل‌الله، تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی و همچنین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی با خطوط مترو و راه‌آهن انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ابرازداشت: تاکنون پل‌های دیگری ازجمله پل چمران_ ملاصدرا، پل مدیریت و چندین پل دیگر مورد بهسازی و مرمت قرار گرفته‌اند.

صبوری دیلمی عنوان کرد: پل‌های مدنظر برای مرمت در سال ۹۹ نیز انجام شده و برای سال ۱۴۰۰ نیز موارد جدیدی را دستور کار داریم که اعلام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا