حمل و نقل

شهردار تهران:

ساخت متروی پرند به‌زودی تکمیل می‌شود

شهردار تهران گفت: اتصال متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری همچون پرند و هشتگرد در این دوره از مدیریت شهرداری تهران محقق خواهد شد.

به گزارش صما، پیروز حناچی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن، اصلی‌ترین راهبرد حل دو چالش آلودگی و ترافیک را توسعه حمل‌ونقل عمومی برشمرد.

شهردار تهران گفت: با هدف ارتقای حمل‌ونقل ریلی درون شهری، ۳۳ ایستگاه در این دوره از شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید و همچنین، ۴۰ کیلومتر به طول قطارهای شهری افزوده شد.

وی گفت: تولید قطار ملی در کشور کمتر از ۱۸ ماه تحقق یافت. طراحی این واگن‌ها در داخل انجام شده است و تلاش این بوده تا حداقل وابستگی به خارجی از کشور را داشته باشیم.

حناچی اصلی‌ترین راهبرد شهرداری تهران در حل دو چالش آلودگی هوا و ترافیک را توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه قطار درون‌شهری نامید و افزود: با تامین واگن‌های لازم که قراردادهای آن بسته شده تلاش می‌کنیم تا بهره‌وری مترو افزایش یابد.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا کنترل آلاینده‌ها را برعهده بگیریم. همچنین اتصال متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری همچون پرند و هشتگرد در این دوره از مدیریت شهرداری تهران محقق خواهد شد. بنابراین ساخت متروی پرند به زودی تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که راهی جز حمل‌ونقل پاک وجود ندارد تصریح کرد: برای آنکه تهران به شهری قابل سکونت برای شهروندان تبدیل شود باید خودروهای برقی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا