حمل و نقل

مدیرکل راه‌وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

صدور مجوز ایجاد مجتمع خدماتی و گردشگری در محور پاتاوه–دهدشت

مدیرکل راه‌وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان برای صدور مجوز در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان ایجاد مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری در محور تازه تاسیس پاتاوه – دهدشت خبر داد.

به گزارش صما، پژمان نیک اقبالی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود برای بخش خصوصی و افراد مقیم منطقه در راستای ایجاد مراکز گردشگری و خدماتی در این مسیر گفت: افرادی برای احداث مراکز تفریحی، اقامتی و خدماتی و گردشگری و همچنین پمپ‌بنزین در این مسیر تقاضاهایی داشتند که بعضی از آن‌ها در مرحله اجرای پروژه و یکی دو تا هم در مرحله صدور مجوز هستند.

 وی تصریح کرد: این استان آمادگی دارد تا برای کسانی که می‌خواهند در این محور از این نوع امکانات فراهم کنند و دارای زمین شخصی هستند یا اینکه می‌توانند از زمین‌های منابع ملی و طبیعی به‌طور قانونی محل مناسبی را اخذ کنند، در کمترین زمان ممکن در کارگروه زیربنایی استان مجوزهای لازم را صادر کند.

به‌گفته نیک اقبالی هم‌اکنون دو مجتمع پشتیبانی همچون پمپ‌بنزین در حال ساخت است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به تشریح دستاوردهای محور پاتاوه – دهدشت در توسعه کیفی استان پرداخت و اظهار کرد: این پروژه قسمتی از پازل پروژه بزرگ شهررضا – بهبهان است و قسمتی از پروژه‌ای به‌شمار می‌رود که مسیر بندر انزلی به بندر امام را کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پروژه پاتاوه – دهدشت علاوه بر این‌که فاصله بین بنادر جنوبی و مرکز کشور از جمله اصفهان را بسیار کوتاه می‌کند، برای استان کهگیلویه و بویراحمد هم دارای مزیت‌های بسیار فراوانی است، گفت: از جمله فاصله مرکز استان تا بعضی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دهدشت را حدود یک ساعت تقلیل می‌دهد.

باید به فکر خطه کردن محور یاسوج به اصفهان بود

نیک اقبالی تاکید کرد: همچنین با بهره‌برداری از این مسیر، بخش‌های محروم منطقه لوداب و مارگون و همچنین قسمتی از شهرستان کهگیلویه، از جمله بخش‌های قلعه رئیسی را می‌تواند با عنوان محور توسعه بر روی محور اصلی قرار بدهد و باعث اشتغال‌زایی فراوانی در این حوزه بشود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، قسمت عمده‌ای از بار ترافیکی خوزستان به مرکز کشور و قسمت بسیار زیادی از بار ترافیکی استان بوشهر به اصفهان از مسیرهای قبلی حذف و به این مسیر الحاق خواهند شد و در این مسیر تردد خواهند کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس بار ترافیکی بسیار زیادی به محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌شود؛ بنابراین از هم‌اکنون باید برای محور یاسوج به اصفهان که قسمتی عمده‌ای از محور پاتاوه – دهدشت را برای بار ترافیکی تخلیه خواهد کرد، به فکر چهار خطه کردن آن باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا