مسکن و ساختمان

وزیر راه‌وشهرسازی:

بیش از ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور عملیاتی شد

وزیر راه‌وشهرسازی وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در کشور و همچنین شهر جدید پرند مثبت ارزیابی کرد و از اجرایی شدن ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور خبر داد.

محمد اسلامی در مراسم افتتاح ۹ پروژه شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر شهر جدید پرند، گفت: در بازدید از پروژه‌های شرکت عمران در احداث واحدهای مسکن ملی، تکمیل مسکن مهر پردیس و همچنین تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی را مناسب ارزیابی می‌کنم و امیدوارم طبق برنامه افتتاح و تحویل متقاضیان شود.

وی با زنده نگهداشتن یاد و خاطره مرحوم کازرونی که ایده شهرهای جدید را مطرح کرد، افزود: ایده شهرهای جدید، طرحی مناسب و راه‌حلی درست برای زندگی شهروندان پیرامون کلانشهرهاست.

اسلامی ضمن تاکید بر اینکه شهرهای جدید باید محیط با کیفیتی همراه با آسایش برای شهروندان ساکن باشند، توضیح داد: شهرهای جدید دو نیاز مبرم دارند که شامل دسترسی به کلانشهرها و تامین سرانه‌های مورد نیاز اعم از زیربنایی و روبنایی است؛ خوشبختانه هر دو نیاز در شهر جدید پرند برای مردم ایجاد و تامین شده است.

اهتمام ویژه برای ایجاد دسترسی‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید

وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت وزارت راه‌وشهرسازی در خصوص دسترسی‌ها و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی اهتمام ویژه‌ای شده است.

اسلامی ضمن تاکید بر اتمام و تکمیل توسعه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، خدمات و آموزش، اعلام کرد: برای ما موضوع حائز اهمیت این است که برای جامعه هدف حتما پروژه‌های مسکن در قالب طرح جامع مسکن برنامه‌ریزی شود؛ تحقق آن نیازمند تدوین برنامه منسجم، اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین، تامین منابع و اصلاح قوانین به منظور عرضه زمین برای جریان پایدار تولید مسکن است که تمامی موارد در این دوره برنامه‌ریزی و محقق شد.

وی گفت: هم اکنون تولید مسکن بر اساس طرح اقدام ملی مسکن از ۵۳۰ هزار واحد فراتر رفته است.

اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد: مردمی که در طرح اقدام ملی مسکن پذیرفته شدند حتما آورده خود را طبق زمان‌بندی اعلامی تکمیل کنند تا کار ساخت و ساز بر اساس برنامه زمانبندی و با کیفیت لازم تحویل متقاضیان شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا