مسکن و ساختمان

منطقه هدف جدید محرومیت‌ زدایی بنیاد مستضعفان مشخص شد

معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی از اضافه شدن منطقه محروم «ماه نشان» در استان زنجان به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه  از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن منصوری با تشریح جزئیات اضافه شدن یک منطقه هدف دیگر به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: به دنبال سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان زنجان و مذاکره با استاندار و مسولان استانی زنجان، تفاهم نامه ای منعقد شد که بر اساس آن، شهرستان ماه نشان به عنوان منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در استان زنجان انتخاب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان در ۱۸ استان و ۲۸ منطقه محروم کشور مستقر است و برنامه های محرومیت زدایی را در کنار مردم و دولت در این مناطق به اجرا در می‌آورد که با اضافه شدن منطقه محروم ماه‌نشان در استان زنجان، تعداد مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سراسر کشور به ۲۹ منطقه در ۱۹ استان رسید.

منصوری گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، تیمی از سوی بنیاد مستضعفان در منطقه مستقر خواهد شد و برنامه های محرومیت زدایی و توانمندسازی را برای اجرا در این منطقه طراحی خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی، برنامه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت، طی یک دوره ۳ تا ۵ سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در حوزه های زیرساختی و عمرانی، آموزشی، اشتغال، وام های قرض الحسنه، سلامت و … خواهد بود و در فاز نخست، بنیاد علوی با شناسایی ۵۰ روستای پرجمعیت و محروم منطقه ماه نشان، طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی خود را اجرایی می کند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا