مسکن و ساختمان

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور:

صنعت ساختمان پیشران در اقتصاد کشور

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور گفت: نظام غلط بودجه ریزی باید تغییر کند تا در زمینه اقتصادی به تحول خوبی دست یابیم.
به گزارش صما ، مجتبی بیگدلی دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه ، منشاء خیرات و حسنات در عرصه رسانه و خبر هستند که جای قدردانی دارد.
دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور افزود: نیاز اصلی هر دولت و سازمان اداری و اجرایی در هر کشور، دو مقوله اساسی اشتغال و مسکن است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.وی تصریح کرد: صنعت مسکن و ساختمان یک صنعت دارای جایگاه بالقوه و بالفعل است و ۷۰ تا ۸۰ درصد از اشتغال کشور، زیرمجموعه صنعت مسکن و ساختمان می‌باشد.


بیگدلی بیان کرد: این صنعت در کشور پیشتاز و پیشران است و هر کسی که در قالب یک دولت در این کشور به محمل خدمتگزاری رسید باید بداند که مردم دو خواسته اصلی شامل اشتغال و مسکن از آن ها دارند.
وی عنوان کرد: به دلیل اینکه جمعیت کشور یک ترکیب جمعیتی جوان به شمار می‌رود، هر کسی که رئیس دولت می‌شود اولین خواسته مردم، اشتغال است، ما مانند کشورهای اروپایی نیستیم که رشد جمعیتی و ترکیب جمعیتی و بافت جمعیتی ما، پیر باشد.

نظام غلط بودجه


رئیس مجمع ملی صنعت مسکن اظهار داشت: کشور ما در دهه اول پس از انقلاب، بالاترین رشد جمعیتی را داشته است که ۳.۷ درصد می‌باشد، یعنی سال ۹۵ تا ۱۴۰۵ سالی حداقل یک میلیون ازدواج داریم که محصول مولدی است که در دهه اول انقلاب اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت آن دوره  سن ازدواج رسیده اند و حجم پر فشاری برای مسکن وجود دارد، از طرفی فرصت برای آبادانی کشور و تهدیداتی داشته‌ایم که اگر فرصت‌ها مدیریت نشود با سونامی قیمت مسکن روبرو می‌شویم، چون ۸۰ درصد از اقتصاد به صنعت ساختمانی ارتباط دارد و به نوعی تمام اقتصاد را در بر می گیرد.


بیگدلی گفت: اگر ساختمان سازی در کشور رونق داشته باشد، بسیاری از صنایع دیگر از جمله حمل و نقل پویاست، به طور متوسط سالی یک میلیون مسکن در کمربند زلزله خیز جهانی قرار دارد و حوادث غیر مترقبه اتفاق می افتد، همچنین ۱۵۰ هزار هکتار بافت فرسوده و حوادث مترقبه ما را تهدید می‌کند و اگر سالانه یک‌ونیم تا دومیلیون مسکن ساخته نشود با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

وی تاکید کرد: سازوکارها باید به گونه ای رقم بخورد که مردم با هزینه ارزان بتوانند صاحب خانه شوند و مشکلات مسکن را پست سر بگذارند، باید دولت‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان دغدغه‌ها و مشکلات موجود را برطرف کنند که متأسفانه این مهم هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است.


دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور افزود: در زمانی که آخوندی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را به‌عهده داشت، هفت سال اشتغال کشور

در صنعت مسکن را به هم ریخت و مشکلات زیادی به وجود آمد.وی بیان کرد: بی توجهی و کم‌اهمیتی به موضوع مسکن موجب شد هفت سال پروژه‌های مسکن‌سازی ارزان‌قیمت در کشور تعطیل شود و لطمه زیادی در حوزه مسکن متحمل شویم.


بیگدلی عنوان کرد: توجه به صنعت ساختمان برای یک‌هزار و ۲۰۰ گروه شغلی درآمدزایی دارد و بزرگ‌ترین سازندگی، آبادانی و اشتغال در کشور در بخش مسکن و صنعت است و اگر دولت‌ها توجه نکنند مشکلات روزبه‌روز دوچندان می‌شود.


وی در خصوص اجرای طرح مسکن مهر در کشور تصریح کرد: نوید عمران و آبادانی مسکن مهر برای نخستین بار با آغاز ساخت ۴۰ هزار مسکن با تسهیلات تک‌رقمی و هفت درصد آغاز شد.
دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور ادامه داد: امروز می‌بینیم که دولت این طرح مهم و اثرگذار در کشور را با جایگزینی طرح‌های مختلف تعطیل کرده است و عملا نتوانسته در عرصه ساختمان اقدام جدی داشته باشد.


وی اظهار داشت: مردم امروز کار و مسکن می‌خواهند، این‌ها نکاتی است که در کشور مغفول مانده و به فراموشی سپرده شده است و به‌عنوان کارآفرین از رئیس‌جمهور گلایه دارم که وعده‌هایش عملیاتی نشد.
بیگدلی عنوان کرد: اگر صنعت مسکن اصلاح شود بسیاری از مشکلات رفع می شود امروز کارآفرینان و انبوه‌سازان نیاز به یک ریال بودجه دولتی ندارند، دولت تسهیلات بانکی بدهد و مشکلات سازمانی را حل کند، یقین داشته باشد که در هر دوره حداقل دومیلیون مسکن تحویل داده می‌شود.


وی بیان کرد: جایگاه کارآفرینان در کشور، اهمیت زیادی دارد و تاسف بار است وقتی یک کارآفرین با مدیری صحبت می‌کند او می‌گوید “مگر طلبکار هستید؟”، باید در پاسخ به این مدیر گفت که “بله، ما طلبکار هستیم، در نظام جمهوری اسلامی مدیر و مسئول نوکر و خادم مردم است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور تصریح کرد: ما برای آینده یک دولت نوترونی و کوچک را پیشنهاد می کنیم، دولت هر چه کوچک‌تر باشد، قدرتمندتر و قوی تر است و بهتر می تواند در جهت رفع مشکلات به خصوص شغل و مسکن حرکت کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۵ سال است که در سخنرانی‌ها و نام‌گذاری سال‌ها، از اقتصاد سخن می گویند و برای رشد و تعالی بر این موضوع تأکید دارند.

نظام غلط بودجه
بیگدلی ادامه داد:امسال نیز سال حمایت از جهش تولید بود، به‌جای اینکه جهش تولید را ببینیم شاهد جهش تورم و ارز بوده‌ایم، ارزی که ابزار دست رئیس‌جمهور و دولت است که متاسفانه دست به جیب مردم دارند.
وی عنوان کرد: نظام غلط بودجه ریزی باید تغییر کند تا در زمینه اقتصادی به تحول خوبی دست یابیم، همچنین نظام بانکی ما نیز به‌شدت ضد کارآفرین است و باید سیاست‌ها را تغییر دهند، در این زمینه خلق پول لطمه زیادی به اقتصاد زد و آثار تورمی زیادی به همراه داشت در حالی که بانک نباید بنگاه داری کند بلکه باید در سود و زیان شریک شود نه اینکه جریمه را چند برابر کند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور تصریح کرد: هر سال ۲۰ درصد بودجه افزایش می یابد و چنین ساختار بودجه ای باید متلاشی شود چرا که ناکارآمد است.وی خاطرنشان کرد: کشور ما در بن بست قرار ندارد و از نظر جغرافیایی دارای فرصت‌های باارزشی است امروز می گوئیم که نظام بورس ضد مردم حق دخالت و زیان به مردم ندارند.


بیگدلی بیان کرد: ایجاد نظامات یک پارچه و تحقق دولت الکترونیک از جمله مطالبات است و باید نسبت به آن توجه داشت.


وی گفت: انتظار می رود تامین اجتماعی رایگان برای نخبگان فرهنگی و هنری و خادمین اهل بیت(ع) و قرآن و اصحاب رسانه اجرایی و برای مردم نیز به صورت آسان فراهم شود.


دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با اشاره به پیشنهاداتی در برون رفت از مشکلات و دغدغه‌ها و رفع چالش‌ها با راهکارهای منطقی عنوان کرد: حقوق نجومی باید برود، از طرفی گشت ارشاد باید تعطیل شود و سازمانی کارآمد برای حمایت از آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) و مراجع عظام و رهبری برای ترویج حجاب برتر شکل بگیرد.

نظام غلط بودجه
وی تصریح کرد: هر جا حرکت فرهنگی با اجبار بوده است مشکلات بیشتر شد، از طرفی منع استفاده از ماهواره و هدفمند شدن استفاده از آن مورد توجه قرار بگیرد.


بیگدلی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای اقامه عدات به استخوان قاچاق چی و قمه کش رحم نکند، به جای خرید جنس بنجل چینی، از مغز متفکر چینی استفاد کنیم و به جای هزینه های بالا در فوتبال، هنر مدیریت را فرا بگیریم.


وی در مورد سربازی عنوان کرد:بنده اعتقادی به خدمت اجباری ندارم و موروث رضا شاه است باید به سمت نظام وظیفه حرفه ای برویم.


سخنگوی اسبق حزب الله ایران درخصوص دیپلماسی بیان کرد: عربستان هزینه کمک های نظامی شاه در جنگ یمن جنوبی را هرچه زودتر بپردازد.


وی گفت: به فضل الهی در اولین فرصت از حیث دیپلماتیک به وزیر خارجه و اقتصادی ام فرمان خواهم داد تشکیل ایالات متحده اسلامی در یک چهارچوب اتحاد پولی و بدون مرز را با هسته اولیه و محوریت ایران، ترکیه، پاکستان ، عراق، سوریه ، لبنان ، یمن ، و عربستان آزاد شده هاشمی و نه سعودی را تعقیب نمایند.
بیگدلی افزود: در کل عربستان با اسم سعودی جعلی است و عربستان هاشمی پس از عثمانی ها از نظر ما رسمیت دارد، متاسفانه سازمان کنفرانس اسلامی آلت دست سعودی را درخواست انحلال و سازمان کشورهای متحد اسلامی را کلید خواهیم زد.


وی تصریح کرد: مجلس شاه و خود پهلوی رسمیت قانونی نداشتند و ملت بهمین خاطر انقلاب کردند، مصوبه مجلس جعلی شاه برای استقلال استان چهاردهم ایران با مرکزیت شهرستان منامه برای ما پشیزی اعتبار ندارد.
دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور عنوان کرد: بحرین بلاشک برای ایران است و بزودی و در ابتدا و در گام اولیه از حیث دیپلماتیک بحرین استان چهاردهم ایران را پس از قریب به پنجاه سال به مام وطن برمیگردانیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا