مسکن و ساختمان

شناسایی ساختمان های پرخطر در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲، گفت: در راستای ایمن سازی ساختمان های پرخطر و ناایمن، تشکیل کمیته ایمنی، شناسایی و صدور اخطار به مالکان دردستور کار قرار گرفت.

به گزارش صما، علی‌اکبر کریمی‌پور در نشست کمیته ایمنی که با حضور نمایندگان آتش نشانی و مسئولان شهرداری این منطقه برگزار شد، با تأکید بر اولویت مدیریت منطقه در شناسایی و رفع خطر ساختمان‌های ناایمن گفت: شناسایی و برنامه ریزی برای رفع خطر با ساختمان‌های آسیب پذیر از منظر ایمنی با اولویت کاربری‌های درمانی، تجاری، صنعتی، اداری و مسکونی از اهداف کمیته ایمنی است.

وی ادامه داد: براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ مبنی بر اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای رفع خطر از بناهای ناایمن و پرخطر، اقدامات قانونی برای رفع موارد اعلامی سازمان آتش نشانی و خمات ایمنی شهرداری تهران طی بازدید از این اماکن انجام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ افزود: مرحله نخست فرآیند پیشگیری و افزایش ایمنی ساختمان‌ها، صدور ابلاغ است و پس از آن در صورت عدم توجه مالکان به صدور اخطار، به منظور حفظ جان و مال شهروندان، از طریق مراجع قضائی نسبت به چگونگی فعالیت این مراکز اقدام خواهد شد.

کریمی پور افزود: درحال حاضر بیش از ۲۰۰ ساختمان ناایمن توسط آتش نشانی شناسایی و معرفی شده و نواحی ۹ گانه منطقه، اقدامات اجرایی برای رفع خطر این ساختمان‌ها را در دستور کار قرار داده اند.

وی با اشاره به زمان بر بودن ایمن سازی ساختمان‌ها، بر تسریع روند شناسایی و اجرای فرایندهای قانونی و اداری نسبت به رفع خطر ساختمان‌ها تاکید کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا