حمل و نقل

طوفان یک ایرانی در شرکت خودروسازی نیسان

پیمان کارگر، مدیرعامل جدید اینفینتی طرح جدید خودروهای این شرکت را معرفی کرده است که در آن از یک موتور احتراق داخلی خاص استفاده شده است.

خودرو

اینفینیتی و یک موتور خاص

شرکت اینفینیتی برند لوکس شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان محسوب می‌شود. نیسان تکنولوژی‌های پیشرو خود را در این برند معرفی می‌کند.

با تغییر مدیریت این شرکت و حضور پیمان کارگر، مدیرعامل جدید اینفینتی، این برند خودروسازی به سمت تازه‌ای در حال حرکت است.

اینفینیتی QX55 خودرویی است که پیمان کارگر آن را معرفی کرده است. این خودرو از موتوری با ضریب تراکم متغییر استفاده می‌کند. این روش در صنعت خودرو تازگی دارد.

ضریب تراکم به‌نسبت اندازه اتاق احتراق به حجم کل سیلندر مربوط است و معمولا در خودروهای امروزی عددی بین ۹ تا ۱۲ است. هرچه این عدد افزایش پیدا کند، راندمان موتور بیشتر می‌شود.

برای بالا بردن این عدد در موتور نیاز به بنزین‌های بسیار باکیفیت با عدد اکتان بالا است. اگر اکتان بنزین مناسب نباشد پیش از جرقه شمع، سوخت محترق می‌شود و به موتور ضربه می‌زند.

در موتورهای کنونی ضریب تراکم ثابت است اما در موتور جدید نیسان این نسبت با توجه به شرایط و نوع سوخت می‌تواند متغییر باشد که سبب می‌شود موتور در شرایط ایده‌آل‌تری کار کند و احتراق مناسب انجام شود. در نتیجه قدرت بیشتر و مصرف و آلودگی هوا کمتر می‌شود.

QX55 اینفینیتی با موتور ۲۶۸ اسب بخاری با یک جعبه دنده سی وی تی عرضه می‌شود.

 

منصوری و تیونینگ آئودی بلند قامت

شرکت منصوری که توسط کوروش منصوری از معروف ترین ایرانیان فعال در صنعت خودرو جهان تاسیس شده، محصول جدید خود را که خودرو تیونینگ‌شده آئودی RS Q8 است، معرفی کرد.

خودرو
لوگوی شرکت منصوری

این خودرو قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی بلند شرکت آلمانی آئودی است.

این خودرو تیونینگ‌شده با تغییرات ظاهری و فنی همراه بوده، حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و هزار نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

شرکت‌های تیونینگ در جهان خودروهای شرکت‌های مختلف را مورد تقویت در بدنه، موتور و سیستم تعلیق قرار می دهند.

موتور چهار لیتری هشت سیلندر خورجینی آئودی ابتدا حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت، اما با تقویت منصوری می‌تواند نزدیک ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

این خودرو با این تقویت، در حدود سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا