شهر

احداث اتاق مادر و کودک در ساختمان های عمومی و اماکن پر تردد

در کمیسیون ماده پنج شهر تهران با احداث اتاق مادر و کودک در ساختمان های عمومی و اماکن پرتردد شهر تهران موافقت شد.

به گزارش صما، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست شهردار تهران با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با احداث اتاق مادر و کودک در ساختمان های عمومی و اماکن پر تردد شهر تهران موافقت شد.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در توضیح این طرح گفت: اهمیت نقش مادران در رشد و تعالی فرزندان از یک سو و شرایط و نیازهای حضور بانوان به همراه کودکانشان در فضاهای شهری و ساختمان های عمومی و محل های پر تردد شهر از سوی دیگر سبب ایجاد یک خواست عمومی برای تهیه فضاهایی جهت استفاده مادران و کودکان و ارائه خدمات به ایشان شده است.

وی افزود: به منظور عملیاتی شدن این خواسته، طرح احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گرفت که پس از ارائه گزارش طرح، قرار شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با رعایت مصوبه سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به ابلاغ ضوابط احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک به عنوان مشاعات مجاز ساختمان در فضاهای شهری، اماکن عمومی و ساختمان های پر تردد شهر تهران اقدام کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اضافه کرد: در این جلسه، دستورالعمل نحوه ارجاع ساختمان های میان مرتبه مسکونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد مواردی که قصد تخریب و نوسازی را داشته با ارائه گزارش توجیهی و امکان سنجی توسط مهندسین مشاور ذیصلاح، با حفظ سیما و منظر شهری، کاهش سطح اشغال و حفظ جمعیت پذیری مورد رسیدگی قرار گیرند.

اشراقی گفت: همچنین اشکالات طرح تفصیلی مربوط به شهرداری های مناطق مورد رسیدگی قرار گرفت و با بازنگری و اصلاح بخشی از پوسته طرح اجرائی واقع در محدوده شهرداری منطقه ۲۰ نیز موافقت شد. علاوه بر این با احداث بنایی مطابق ضوابط پارکینگ های عمومی در ۳۰ درصد ملک به مساحت یک هکتار و ۷۰ درصد مابقی جهت فضای سبز و آموزشی در محدوده شهرداری منطقه ۱۸ نیز موافقت شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا