حمل و نقل

قیمت‌گذاری بلیت هواپیما وظیفه دولت نیست

وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت‌گذاری وظیفه دولت نیست و طبق قانون، بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود.

به گزارش صما، محمد اسلامی با حضور در استودیو پخش خبر ۲۱ یکشنبه شب شبکه یک سیما گفت: پایانه‌های مرزی به علت وجود مسائل گوناگون به یک نابسامانی حداکثری دچار و انتظام بخشی و اعمال مدیریت آن از نظر اداری برای پایانه‌های مرزی نیاز است.

وی ادامه داد: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تأکید رئیس جمهور مقرر شد همانند مرزهای هوایی و دریایی که وزارت راه مسئولیت آن را دارد و با توجه به اینکه وزارت راه، میلیاردها تومان هزینه راه اندازی پایانه‌های مختلف در مرزهای کشور کرده است، از این به بعد این کار به اصل خودش واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیریت واحد پایانه توسط وزارت راه و شهرسازی اعمال خواهد شد و بر اساس پیش بینی، وضع بهتری را خواهیم داشت و تجار و بازرگانان از این تصمیم اعلام خرسندی کردند، چون قبلاً تکرار یک سری فعالیت‌ها انجام می‌شده است.

وی افزود: قرار نیست وزارت راه در امور تخصصی گمرک یا دستگاه دیگر دخالت کند لذا افراد منطبق با این مأموریت را در آنجا منصوب خواهیم کرد با این رویکرد که هماهنگی و تسهیل گری انجام شود.

آقای اسلامی درباره نتایج و آثار استقرار سیستم مدیریت یکپارچه جدید در پایانه‌های مرزی گفت: با ایجاد یک وحدت مدیریتی و هماهنگی یکپارچه، این شرایط را سامان می‌دهیم و این کار به سرعت شروع خواهد شد و افرادی با شایستگی‌های اخلاقی، رفتاری و با دانش منصوب خواهیم کرد تا هدفی که در این مصوبه وجود دارد محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم افزود: قیمت‌گذاری وظیفه دولت نیست و طبق قانون، بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر این یک اقدام هیجانی و متأثر از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و مقرر شد هواپیمایی کشوری این مسأله را بررسی کند و بعد تصمیم گیری شود بنابراین نرخ نامه‌ای که قرار بود از اول آبان ماه اجرایی شود فعلاً متوقف و بعد از فرایند بررسی، تصمیم گیری خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا