مسکن و ساختمان

آپارتمان های پرطرفدار در بازار مسکن پایتخت

واسطه‌های ملکی می‌گویند میزان تقاضای خرید آپارتمان ‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع در بازار مسکن بسیار اندک است و عمده مراجعه‌کنندگان در جست‌وجوی آپارتمان‌ های فروشی با متراژ ۵۰ تا حداکثر ۱۰۰ مترمربعی هستند.

نه تنها شواهد عینی در بازار مسکن، بلکه آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته دامنه متراژ مورد تقاضا در بازار مسکن چه در بخش اجاره و چه در بخش فروش آپارتمان‌، رفته رفته محدودتر شده است و اکنون آپارتمان‌های زیر ۱۰۰ مترمربع در هر دوی این بازارها عمده تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین معدود خانه اولی‌هایی که این روزها در حال جست‌و‌جو در بازار بوده و قصد خرید آپارتمان با استفاده از تسهیلات را دارند، اغلب با توجه به بودجه محدود و نامتناسب با سطح قیمت فعلی مسکن در پایتخت در صدد یافتن آپارتمان‌های نقلی ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی هستند تا آن را به اجاره بسپارند و در زمان مناسب با تقویت بودجه خود، نسبت به تبدیل به احسن آن واحد اقدام کنند. یک گروه دیگر از متقاضیان مصرفی مسکن نیز که در زمره معدود متقاضیان غیرسرمایه‌ای و غیرسفته‌باز حاضر در بازار مسکن تابستان ۹۹ به شمار می‌آیند، متقاضیان تبدیل به احسن هستند که قصد خرید آپارتمان ‌های ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربعی دو خوابه را دارند. در عین حال به گفته واسطه‌ها، برای سفته‌بازان آنچه در خرید تعیین‌کننده است، متراژ نیست، بلکه قیمت ملک است و آنها بلافاصله با یافتن واحدهای عرضه شده با قیمت مناسب برای خرید پیش‌قدم می‌شوند.

فروش آپارتمان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا