حمل و نقل

تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به قطب اول حمل‌و‌نقل بار

ظهر امروز تفاهم نامه‌ای بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و بر اساس آن مقرر شد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نسبت به تشکیل منطقه آزاد تجاری و و ویژه اقتصادی شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) اقدام کند.

این اقدام به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد شهرفرودگاهی و برخورداری از تمام اختیارات قانونی مناطق آزاد در راستای اعطای مزایا و مشوق‌های اقتصادی به سرمایه گذاران و فعالان تجاری و اقتصادی انجام می شود.

در نتیجه برابر قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تسهیلات امور گمرکی و سایر امور مربوط به صادرات و واردت کالاهای تجاری در محدوده‌های قانونی منطقه آزاد و به ویژه اقتصادی فراهم خواهد شد.

این مهم گامی در جهت تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به قطب اول حمل و نقل بار و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه خواهد بود.

منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به مساحت ۱۵۰۰ هکتار به موجب ماده ۱۶۶ برنامه پنجم توسعه و در راستای اهداف کلان اقتصاد کشور و تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب اول بار و قطب دوم مسافری منطقه و با تاکید بر بنیان گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی،صنعتی و افزایش جذابیت‌های سرمایه گذاری به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی، توسعه تجارت، انتقال فناوری روز جهانی، ایجاد اشتغال مولد و توسعه پایدار شهر فرودگاهی از اهداف منطقه ازاد تجاری شهر فرودگاهی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا