حمل و نقل

با بنگاه‌داری راه‌آهن مخالفیم

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا معقتد است قانون جدیدی که در آن به راه آهن اجازه تاسیس و مدیریت شرکت های حمل و نقل ریلی را می دهد نه تنها به این صنعت کمکی نخواهد کرد که حتی باعث زمین گیر شدن بخش خصوصی و ایجاد مشکلات جدید برای آنها نیز خواهد شد.

محمد رجبی اظهار کرد: در قانون جدیدی که تصویب
آن در مجلس در حال بررسی است، به راه آهن اجازه داده می شود که تبدیل به یک شرکت
هلدینگ شود و در زیرمجموعه آن شرکت های حمل و نقل ریلی فعالیت کنند
. تصویب این قانون به معنی عقب گرد است و بار دیگر راه آهن را در مقابل
بخش خصوصی قرار می دهد
.

به گفته وی، موضوع نه تنها در واقعیت به صنعت ریلی ایران کمکی نمی‌کند
که حتی از نظر قانونی با اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه های چهارم و پنجم توسعه
مغایرت دارد
.

مدیرعامل رجا با اشاره به مذاکراتی که این شرکت با نمایندگان مجلس
برای توقف این مصوبه داشته، تاکید کرد: در صورتی که این قانون به مرحله اجرا برسد
شرکت های خصوصی ریلی و سرمایه گذارانی که وارد این عرصه شده اند با مشکلات جدی
مواجه خواهند شد
.

رجبی ادامه داد: نظر ما این بوده است که راه اهن حتی در حوزه های رگولاتوری
نیز فعالیتی نداشته باشد و تنها در بعضی بخش‌های فنی یا به عنوان پیمانکار برخی
طرح های بزرگ مانند طرح راه آهن سریع السیر تهران – قم
اصفهان
فعالیت کند. اما قانون جدید نه تنها مسائل قبلی را حفظ می کند که حتی مشکلات جدیدی
نیز به وجود خواهد آورد و صنعت ریلی ایران را پس از سال ها تلاش بار دیگر به عقب
باز می گرداند. ما این مسائل را در گفت و گو با نمایندگان مطرح کرده ایم و
امیدواریم وزیر راه و شهرسازی نیز در این موضوع از ما حمایت کرده و انتظارات بخش
غیر دولتی را مانند گذشته در نظر بگیرند
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا