حمل و نقل

یک نماینده مجلس تاکید کرد:

ایران باید در حمل و نقل هوایی هاب منطقه شود/ نوسازی ناوگان هوایی؛ بالندگی صنعت هوانوردی را به همراه دارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خدمات شرکت های هواپیمایی باید همسو با استانداردهای روز دنیا باشد و نوسازی ناوگان هوای، بالندگی این صنعت را به همراه خواهد داشت.

مجیدکیان پور درباره فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور،گفت: برای افزایش
پویایی صنعت هواپیمایی کشور باید دولت چاره ای اساسی برای نوسازی ناوگان هواپیمایی
کشور تدارک ببیند، تا بتوان همسو با ایرلاین‌های مطرح جهان در عرصه حمل و نقل
مسافران و ترانزیت کالا عمل کنیم
.

بروز شدن ناوگان هوایی نیاز کشورایران باید در حمل و نقل هوایی هاب منطقه شود/ نوسازی ناوگان هوایی؛ بالندگی صنعت هوانوردی را به همراه دارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت
هواپیمایی یکی از بالاترین ضرایب ایمنی را میان صنعت های حمل و نقلی در عرصه بین
المللی دارد و با این تفاسیر برای تطبیق دادن شرایط صنعت هواپیمایی
کشورمان با شرایط استاندارهای بین الملل پروازی باید نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور
در اولویت قرار بگیرد
.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس تصریح کرد: عمر ناوگان هواپیمایی
کشور در حدود ۲۲/۳ سال است، بنابراین ضروری است فکری برای نوسازی ناوگان هواپیمایی
کشور تدارک دیده شود تا عمر ناوگان هواپیمایی کشور به زیر ۱۵ سال برسد
.

خروج
هوایپماهای تاریخ گذشته راهکاری برای بالندگی صنعت هواپیمایی

کیان ‌پور افزود: هواپیما‌های کشور که عمرشان به پایان رسیده است،
باید از مسیر ناوگان هوایی خارج شوند تا بتوان با نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور
بالندگی رابه صنعت هوایی کشور تزریق کرد و این نوسازی می تواند به طریق روش‌های
مختلف در سازمان هواپیمایی کشور از جمله بورس، سرمایه گذاری و فایناس‌های خارجی و
دیگر مولفه های اقتصادی به سادگی عملیاتی شود تا بتوان عمر ناوگان هواپیمایی کشور
را به زیر ۱۵ سال رساند
.

ایران می
تواند نقطه هاب هوایی پرواز های شرق به غرب شود

وی ادامه داد: به علت جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران که در منطقه
خاورمیانه دارد و از طرفی دیگر نیز با توجه اینکه ایران به نوعی نقش واسطه ای میان
اروپا و خاور دور را برعهده دارد می تواند یک نقطه هابی برای وصل شدن پروازهای غرب
به شرق در عرصه بین الملل شود
.

کیان پور، افزود: تجهیز فرودگاه های کشور و افزایش ترمینال های
مسافربری از الزامات جدا ناپذیر در چرخه توسعه ناوگان هواپیمایی کشور تلقی می شود
.

عضو هیت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت هواپیمایی کشور
برای توسعه نیازمند بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی به بدنه صنعت هواپیمایی کشور
است، یادآورشد: با تبدیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)به هاب، می توان زمان
سفر را برای مسافران داخلی و بین المللی و همچنین می توان سوخت مصرفی ایرلاین ها
را نیز کاهش داد
.

وی در ادامه به خبرگزاری خانه ملت، گفت: باید با برنامه‌ریزی کاربردی
ظرفیت حمل و نقل مسافر را در یک برنامه ریزی ۴ ساله ازحمل ونقل مسافر از ۷
الی ۸ میلیون نفر در سال به ۲۰ میلیون نفر در سال رساند و این افزایش حمل و
نقل بطور مستقیم به صنعت هوایی کشور را توسعه‌مند می کند
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا