تشریح تامین تجهیزات زیربنایی راهآهن از فاینانس اتریشی
معاون شرکت راهآهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تامین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشینالات مکانیزه خبر داد.
مازیار یزدانی با اشاره بهبرنامه راهآهن برای استفاده از فاینانسهای خارجی در امور
زیربنایی اظهار داشت: در حال حاضر بر روی فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر
بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و
ارتباطات و ماشینالات مکانیزه تمرکز کرده ایم.
معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راهآهن سریع
السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت
ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع
عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم.
آمعاون فنی و امور زیربنایی راهآهن در ادامه به ساخت خطوط حومهای
تهران-پرند اشاره کرد و گفت: راهآهن حومهای تهران-پرند از دو قطعه
تهران-اسلامشهر و اسلامشهر-پرند تشکیل شدهکه پیمانکار قطعه تهران-اسلامشهر
مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است.
قطعه دو راهآهن حومهای تهران- پرند در انتظار برگزاری مناقصه
یزدانی خاطرنشان کرد: قطعه اسلامشهر-پرند نیز در انتظار برگزاری
مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکتهای پیمانکار توزیع میشود
تاپس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود.
وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حملونقل ریلی دو
خط حومهای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد» گفت: البته در شهر
پرند به دنبال راهاندازی یک سیستم حملونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث
پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم. که این
همکاری علاوه بر توسعه حملونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد
مردم نیز میشود.
این مقام مسئول در شرکت راهآهن از بهره برداری خط دوم محور یزد-اشک
زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت: امیدواریم قطعات بعدیپس از رفع نواقص جزئی
به مرور طی یک سال آینده مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
دو پروژه خط دوم در نوبت افتتاح قرار گرفتند
یزدنی یادآور شد: قطعات خط دوم تهران-زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار
داردو حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی بر خوردار است به
طوری که طبق پیشبینیها بعد از بهرهبرداریخط دوم راهآهن تهران-قزوین
شاهد افتتاح خط دومزنجان-قزوین خواهیم بود.
گفتنی است،دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین ازتاکیدات سفر
رئیس جمهور به استان زنجان بود و ساخت ۱۰۴ کیلومتر خط ریلی این مسیر در سه
قطعه با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد تومان آغاز شده است.