حمل و نقل

ضرورت ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری در پرند

جلسه مشترک نمایندگان شرکت راه‌آهن و شرکت عمران شهرهای جدید با هدف بررسی نحوه توسعه حمل و نقل ریلی در شهر جدید پرند و همچنین جانمایی ایستگاه راه‌آهن پرند برگزار شد.

نشست مشترک نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت عمران
شهرهای جدید با هدف بررسی نحوه توسعه حمل و نقل ریلی در شهر جدید پرند به عنوان
پایلوت شهرسازی ریل‌پایه در کشور و همچنین جانمایی ایستگاه راه‌آهن پرند با حضور
مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

طی این برنامه قرار است شهر جدید پرند که در حال حاضر دارای یک خط
ریلی (دارای ۲۲ حرکت رفت و برگشت در ساعات پیک صبح و عصر) است به زودی از ایستگاه
جدید راه‌اهن واقع در میدان استقلال پرند به عنوان شلوغ‌ترین میدان شهر بهره‌مند
شده و خطوط ریلی آن نیز در داخل فضای شهری توسعه پیدا کند.

در این جلسه همچنین درخصوص تبادل بین خط مترو و قطار حومه‌ای پرند در
چند ایستگاه توضیحاتی از سوی مشاور طرحارائه و مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش مسافر و اقتصادی شدن این پروژه عظیم و همچنین نحوه تأمین مالی
پروژه نیز از دیگر مسائل مورد بررسی از سوی نمایندگان دو شرکت نام برده بود که
نتایج آن پس از تصویب و صدور مصوبات اعلام خواهد شد.

حبیب‌اله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید نیز با حضور
در این جلسه ضمن تأکید بر این نکته که قطار باید به مراکز اصلی جذب جمعیت در شهرها
متصل شود گفت: قطعا ایجاد حمل و نقل حومه‌ای در پرند باید به نحوی انجام شود که
حمل و نقل درونی شهر را نیز سامان داده و شبکه ریلی این منطقه را ارتقا دهد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات
درخصوص استفاده از این سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: باید در این
حوزه از هر ابتکاری استفاده شود تا شاهد خروجی مناسبی از اجرای پروژه باشیم.

به گفته موسوی معاون مسافری شرکت راه‌اهن نیز درحال حاضر برای هر
صندلی در قطار تهران- پرند نزدیک به ۱۴ هزار تومان از سوی این شرکت سوبسید داده می‌شود
که امید است با اجرای این پروژه و چهار خطه شدن این مسیر ریلی شاهد استقبال بیشتر
مسافرین از این پروژه باشیم./

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا