نظام مهندسی

انجام مقدمات ایجاد بخش‌ها و افزودن قابلیت‌های جدید در نرم‌افزار آفاق

پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی فی ما بین کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و شرکت نرم‌افزاری آفاق، نقاط قوت و ضعف نرم‌افزار فعلی سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید به منظور افزایش کارآیی این نرم‌افزار، بخش‌ها و قابلیت‌های جدیدی در این نرم افزار نسبت به نسخه قدیمی آن ایجاد شود.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
استان قم، عمده‌ترین این اشکالات در بخش‌های مالی همچنین در بخش‌هایی همانند کنترل
ظرفیت اعضاء و کنترل عملیات اجرایی سیستم بوده
است که به منظور عملکرد مطلوب تر نرم آفاق و در راستای برطرف شدن مشکلات عنوان شده
مقرر شد تا امکانات جدید که شامل موارد ذیل می‌باشد به سامانه نرم افزاری سازمان افزوده
شود.

سامانه خدمات الکترونیک:

• نمایش و ویرایش اطلاعات مربوط
به پروفایل مهندسان در سامانه خدمات الکترونیک

• نمایش اطلاعات پروانه‌های با
امکان فعال و یا غیر فعال کردن یکی از صلاحیت‌ها برای افراد چند صلاحیتی.

• نمایش اطلاعات شخصی اعضاء.

• نمایش و ویرایش اطلاعات مکانی
و شغلی و اطلاعات مربوط به تماس هر عضو.

• نمایش اطلاعات تحصیلی

• نمایش اطلاعات مربوط به تشویق
و تنبیه‌های ثبت شده برای مهندس.

• نمایش و ویرایش تصویر مهندسان

• نمایش نمودار توزیع مهندسان
در هر رشته رسته پایه و ارائه میانگین دریافتی مهندسان.

• نمایش ظرفیت باقیمانده مهندسان
( طراح و محاسب ) در بازه زمانی مشخص شده.

• امکان پرداخت حق عضویت و سایر
بدهکاری مهندسان از طریق سامانه.

• نمایش اطلاعات کامل مهندسان
به کلیه بازدید کنندگان از سامانه ( در قسمت خدمات عمومی )

راه‌اندازی صف دوم اولویت ارجاع:

• مرتب‌سازی صف بر اساس دفاتر
همکار

• مرتب‌سازی صف بر اساس اندازه
کارهای دریافتی

• مرتب‌سازی صف بر اساس نوع ساختمان
( الف، ب، ج، …. )

حسابداری سیستم:

• دقیق کردن عملیات مالی پروژه‌ها.

• بستن کلیه حساب‌ها در عملیات
پایان سال.

• ثبت خودکار اسناد برای کلیه
تراکنش‌های مالی سازمان.

• ارتباط مستقیم و مشخص اسناد
مالی با فرایندهای خدمات مهندسی.

کنترل ظرفیت اعضاء:

• امکان کاهش و یا افزایش درصدی
به ظرفیت سالیانه گروهی از مهندسان در هر رشته
رسته پایه.

• امکان آزاد سازی مرحله‌ای ظرفیت
مهندسان در هر رشته رسته پایه در بازه‌های زمانی مختلف.

• اطلاع‌رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت آزاد شدن ظرفیت.

• ارائه گزارش آماری از میزان
ظرفیت باقیانده مهندسان در هر رشته، رسته، پایه.

کنترل عملیات سیستم:

• محدودیت در ایجاد تغییرات در
تنظیمات پایه‌ای نرم‌افزار.

• اطلاع‌رسانی به ناظران سیستم
در هنگام تغییرات تنظیمات سیستم.

• اطلاع‌رسانی به ناظران سیستم
در صورت واگذاری خارج از اولویت کار.

• اطلاع‌رسانی به ناظران سیستم
در صورت واگذاری کارهای بزرگ( اندازه این کارها قابل تنظیم می‌باشد

• اطلاع رسانی از طریق پیامک به
اعضاء در صورت واگذاری کار به ایشان.

• اطلاع رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت لغو کار واگذار شده به ایشان.

• اطلاع رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت تغییر در مشخصات پروانه ایشان.

• اطلاع رسای به اعضاء از طریق
پیامک چند روز قبل از پایان مهلت پروانه ایشان.

• اطلاع رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت ثبت فیش واریزی به حساب ایشان.

• اطلاع‌رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت ورود به سامانه با رمز عبور مهندس.

• اطلاع‌رسانی به اعضاء از طریق
پیامک در صورت ثبت هرگونه تشویق و یا تنبیه برای عضو.

• ارائه گزارش نموداری از وضعیت
عملکرد سیستم در قسمت توزیع به تفکیک رشته ، رسته و پایه.

• اطلاع‌رسانی به ناظران سیستم
در صورت بروز اختلاف نامتعارف در توزیع بین پایه‌ای.

در حال حاضر نیز زیرساخت‌های اعمال این تغییرات در نرم افزار آفاق در حال
انجام بوده و از ابتدای آذر ماه نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند که پس از انجام طراحی‌ها
و پیش‌بینی‌های لازم؛ قابلیت‌های ایجاد شده شامل موارد ذیل خواهد بود.

۱- افزودن یک زیر سیستم حسابداری کامل به نرم افزار به منظور برطرف نمودن
اشکالات اعلامی بازرسان سازمان و ارتقاء دقت،
شفافیت و صحت عملکرد قسمت مالی سازمان.

۲- اضافه نمودن فاکتور به بخش خدمات به منظور افزایش شفافیت در پرداخت‌های
مالکین و تکمیل مستندات مالی مربوط به پروژه‌ها.

برقراری ارتباط به‌صورت خودکار بین اسناد پروژه و فاکتورهای مربوطه.

۳- اضافه نمودن سیستم جامع مدیریت کاربران و ذخیره‌سازی وقایع به منظور
ثبت و رهگیری دقیق‌تر عملکرد کلیه کاربران نرم افزار در سازمان.

۴- ایجاد زیرساخت‌‌های مورد نیاز به منظور الکترونیکی کردن خدمات قابل
ارائه سازمان.

۵- باز طراحی و اصلاح زیر ساخت برای اصلاح صف از بدهکاری و بستانکاری به
صف خدمات مهندسی به منظور رفع مشکلات موجود و ایجاد شفافیت در توزیع کار

۶- اصلاح زیر سیستم اعضاء به منظور رفع مشکلات موجود در نگهداری و گزارش‌گیری
از اطلاعات سازمانی اعضاء

۷- ایجاد تغییرات اساسی در بخش بازرسی گاز سازمان از جمله کنترل صلاحیت
در توزیع کار.

۸- اضافه نمودن عملیات پایان سال برای سهمیه و ظرفیت مهندسان.

۹- ثبت و ردگیری درآمدهای پیش‌بینی‌شده و قطعی مهندسان به‌منظور ارائه
گزارش‌های مالیاتی .

۱۰- طراحی مجدد نرم‌افزار بر اساس معماری سرویس‌گرا:

امکان تبادل اطلاعات بین سازمان و ادارات و شهرداری‌ها به وسیله سرویس.

جداسازی بخش‌های مختلف نرم افزار به منظور بهینه‌سازی عملیات پشتیبانی
و توسعه.

قابلیت ارائه خدمات با استفاده از درگاه‌های مختلف ( وب ، موبایل و
…).

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا