نظام مهندسی

نامه نظام مهندسی ساختمان سمنان به یک نماینده مجلس

طی نامه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان نگرانی خود را از عدم اجرای قانون به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

;

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان سمنان مراتب نگرانی خود را نسبت به عدم اجرای قانون در این استان، به نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اعلام نمودند.

گفتنی است در این نامه آمده که، با توجه به تصویب ; قوانین در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط، اجرای آن توسط تمامی اقشار جامعه را یک الزام دانسته و معتقد است که تخلف و نادیده گرفتن آن به منزله سرپیچی از قانون است، لذا ; سازمان نظام مهندسی ساختمان سمنان خواستار رفع این مسئله در استان مذکور شده است.

بسمه تعالی

جناب مهندس خسروی

نماینده محترم

با سلام و احترام:

آنچه مسلم است با تصویب هر قانونی در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط، اجرای آن توسط تمامی اقشار جامعه به عنوان یک الزام تلقی شده و تخلف و نادیده گرفتن آن به منزله سرپیچی از قانون است و همچنین ترغیب به نقض قانون و سرپیچی از آن ناپسند و بویژه از خواص جامعه، غیرقابل پذیرش و ناپسندتر است.

تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در استقرار قانون و حفظ و صیانت از حقوق شهروندان در راستای جلوگیری از وقوع حوادثی تلخ، چون بم و منجیل و کاهش خسارات ناشی از آن است. بی توجهی به ارتقای کیفی ابنیه می تواند منجر به بحران های ملی گردد که چه بسا غیر قابل جبران باشد. کیفیت، بی شک بدون سه رکن طراحی، نظارت و اجرا محقق نخواهد شد. بهره برداری از خدمات مهندسی سازندگان مسکن و ساختمان واجد صلاحیت (مجری ذیصلاح) به استناد مفاد مندرج در ماده چهارم قانون نظام مهندسی و فصل چهارم آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و فصل سوم از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان با موضوع اجرای ساختمان، تلاشی است برای تحقق حقوق شهروندی و ارتقای کیفی در استان سمنان که با حمایت و همت همه ی دست اندرکاران امکان پذیر خواهد بود. همانطور که انتظار می رود جنابعالی به عنوان نماینده تمامی اقشار شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه بوده و با توجه به وظیفه نظارتی با نگاهی همه جانبه این سازمان را در استقرار قانون حمایت و یاری نمایید. آنچه که مخالفان این اقدام قانونی را ترغیب به مقابله می نماید ، گزاره هایی است که نقل قول می گردد که تنها به منافع اقتصادی عده ای قلیل توجه گردیده و از بهره وری و کیفیت در اجرای بهینه ساختمان و متخصصین این امر غفلت شده است. از آن جا که انتظار مهندسان عضو سازمان توجه به حقوق حقه مردم و تمامی آحاد جامعه می باشد؛ مستدعیست در این خصوص با توجه به سابقه فنی و اجرایی جنابعالی با بیانی شفاف، اصل حمایت از قانون توسط تمامی مسئولان را تأیید و در تبیین اهمیت و الزام رعایت قانون، این سازمان را حمایت فرمایید. لازم به توضیح است در صورت صلاحدید، هیئت مدیره این سازمان آمادگی خود را جهت برگزاری جلسه ای با حضور جنابعالی و ارائه توضیحات تکمیلی و بررسی همه جانبه در این خصوص اعلام می دارد.

سلامتی و توفیق روزافزون جنابعالی را از درگاه خداوند منان خواستاریم.

اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا