نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی ساختمان کردستان:

بستر سازی اصولی لازمه اجرای شناسنامه فنی ملکی ساختمان است

یکی از عمده مسایلی که بر سر اجرای شناسنامه فنی است عوامل فنی و نوع و میزان مهارت آنهاست. در حال حاضر بخش زیادی از نیروی انسانی شاغل در این صنعت مهارت کافی نداشته و گواهی مهارت فنی ندارند.

به گزارش “صما” و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان، محمد صدیق ;ثابتی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان در تعریف شناسنامه فنی و ضرورت آن اظهار داشت: بنا بر تعریفی جامع و کامل از شناسنامه فنی می توان گفت که این شناسنامه در واقع مجموعه اطلاعاتی از افراد و فرایندهای غیر انسانی است که در پروسه تولید یک ساختمان حضور دارند و ساختمان بر اساس نوع طراحی و ساخت و مصالح به کار رفته در آن دارای هویتی مشخص و قابل اتکا می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این شناسنامه این است که می توان دانش و مهارت نیروهای انسانی حاضر در تولید ساختمان را شناسایی و مدیریت کرد. در استان کردستان شناسنامه فنی و ملکی در حال صدور است اما همچنان در حال بستر سازی برای اجرای بهتر و جامع تر این بخش از قانون هستیم .

صدیق ثابتی با اشاره به اینکه یکی از عمده مسایلی که بر سر اجرای شناسنامه فنی است عوامل فنی و نوع و میزان مهارت آنها است، اذعان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از نیروی انسانی شاغل در این صنعت مهارت کافی نداشته و گواهی مهارت فنی ندارند؛ لذا جلساتی با سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شده و در تهران نیز مباحث مرتبط با آن مطرح شده و تلاش می کنیم تا از عوامل فنی حاضر در استان به یک بانک اطلاعات جامعه برسیم تا کاستی ها و نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و بر اساس آن بر نامه ریزی صورت گیرد، در غیر این صورت نمی توان اجرای قانون را به صورت شایسته دنبال کرد.

وی در پایان اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است از ابتدای سال ۱۳۹۴ در استان کردستان تنها کسانی در ساخت و ساز فعالیت خواهند کرد که از مهارت کافی برخوردار بوده و کارت و یا گواهینامه مهارت فنی را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا