شهر

شهردار تهران:

گودایران زمین با پل صدر ارتباطی ندارد

شهردار تهران گفت: گودایران زمین با پروژه صدر هیچ ارتباطی ندارد و این پروژه صدر از سوی قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده است.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی با اشاره به
نظرسنجی پیامکی، آلودگی هوا را مهم‌ترین چالش شهر تهران عنوان کرد و گفت: اگر
بخواهیم هرگونه برنامه‌ریزی برای حل آلودگی هوا انجام دهیم یکی از محورهای جدی آن
توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود که در آن کاهش ترافیک و کاهش تقاضای سفر مد نظر
قرار می‌گیرد و سلامت اداری نیز می تواند به این کار کمک کند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد منابع آلاینده مربوط به
وسایل متحرک شامل انواع خودرو و موتورسیکلت بوده و تنها ۲۰ درصد شامل وسایل خانگی
و کارخانجات در شهر تهران است. بنابراین وقتی منبع تولید آلایندگی مشخص می شود
نخست باید بتوانیم ترافیک را تا حد ممکن کاهش داده و تقاضای سفر را مدیریت کنیم.

شهردار تهران یکی از راه های کاهش تقاضای سفر را استفاده از خدمات
الکترونیک و تکنولوژی های روز دانست و گفت: توزیع درست زیرساخت های شهری برای
دسترسی به امکانات مورد نیاز بدون نیاز به سفر با خودرو از دیگر راهکارهای موجود
برای کاهش تقاضای سفر است. چرا که هم اکنون گاهی افراد برای نیازهای درمانی و یا
خرید لوازم به نقطه خاصی از شهر مراجعه می کنند که این موارد باید ساماندهی شود.

قالیباف تصریح کرد: اگر یک شهروند ناگزیر به سفر است، چه بهتر که این
سفر را با حمل و نقل عمومی انجام دهد؛ در این میان برای توسعه حمل و نقل عمومی
نخبگان جامعه، مردم و همکاران من در شهرداری تهران باید دست به دست هم دهند که به
همین منظور باید انگیزه کاری، شادابی، نشاط، سلامت در سیستم های اداری و چابک سازی
سیستم ها را افزایش دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه «مسئولیت مستقیم آلودگی هوا بر عهده دولت
و سازمان حفاظت از محیط زیست است»، گفت: هم اکنون کارها به حدی پیچیده و فرابخشی
شده که نباید بگوییم یک سازمان به تنهایی این کار را انجام دهد؛ البته مسئولیت،
اعتبارات، مدیریت، سیاست های لازم، اعمال قوانین و مقررات با سازمان حفاظت از محیط
زیست است که باید تقسیم کار را انجام دهد. در این میان بدون شک شهرداری ها هم می
توانند به عنوان یکی از نقاط کلیدی در کنار وزارت صنایع، وزارت نیرو و …ایفای
نقش کنند.

قالیباف تاکید کرد: مقابله با آلودگی هوا یک کار جمعی است که ارگان
های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و مردم باید دست به دست هم داده و این کار را
پیش ببرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی دستفروشان در شهر تهران، به
بررسی ریشه های دستفروشی پرداخت و گفت: دستفروشی اشکال متفاوتی دارد و افراد این
کار را به وسیله خودرو، موتورسیکلت، چرخ دستی و یا دستفروشی انجام می دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه «گاهی دستفروشی تبدیل به یک شغل شده است»،
گفت: یک کارآفرینی که سرمایه کلان، ساختار پیچیده، رانت برای دریافت وام‌های کلان
ندارد اما قابلیت ها و استعدادهایی در خودش و خانواده برای ساماندهی یک کار کوچک
را دارد، به شبکه فروش وصل نیست و امکان اجاره و یا خرید مغازه را ندارد. این در
حالی است که این فرد می‌تواند تولید خود را با قیمت ارزان ارایه کند و از این منظر
حتما باید مورد حمایت قرار بگیرد.

قالیباف تصریح کرد: گروهی هستند که به خاطر نارسایی های اقتصاد ملی،
رکود موجود در بازار، تورم بالا، رکود توام با تورم و … با معضلی روبرو شده و
ورشکست می‌شوند؛ این افراد می‌خواهند دوباره خود را بازسازی کنند که به حمایت نیاز
دارد و باید مورد حمایت قرار گیرند.

شهردار تهران تصریح کرد: در کنار این افرادی هستند که می‌خواهند از
فرصت ها استفاده کرده و سودجویی کنند بدین معنی که آنها به دنبال فرار از مالیات
هستند تا با هزینه کم، درآمد گزافی پیدا کنند. این افراد در فرآیند تولید قرار
ندارند و ممکن است کالای قاچاق و بی‌کیفیت را ارایه کنند.

وی به بیشترین فراوانی دستفروشان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بیش
از ۵۲ درصد از دستفروشی‌ها به دو شغل لباس و مواد غذایی اختصاص دارد. این در حالی
است که بعضی از خریداران مواد غذایی کودکان و بچه‌های مقطع ابتدایی هستند که باید
به این مورد دقت کنیم.

قالیباف تاکید کرد: پیش از این وقتی همشهریان به منطقه ۱۲ و خیابان ۱۵
خرداد مراجعه می‌کردند شاهد بودند که بیش از دو هزار نفر دستفروش در این مسیر حضور
داشتند که این افراد به صورت باندی در این مسیر فعال بودند. به نحوی که چهار
موزاییک در این زمین مشخص کرده بودند که قیمت این چهار موزاییک بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار
تومان بود. این باند محل مورد نظر را در اختیار دستفروشان قرار می‌داد و دستفروشان
نیز هر کالایی را به فروش می رساندند. در کنار آن دستفروشان در مسیر راه افراد
قرار می‌گرفتند و حتی امنیت و اخلاق عمومی مورد تهدید قرار گرفته بود که حتما باید
این ناهنجاری را سامان می‌دادیم.

شهردار تهران یادآور شد: این افراد با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری
تهران شناسایی شده‌‌اند به نحوی که پس از اعلام فراخوان، این افراد هویت و کالای
خود را ارایه کرده اند؛ در نهایت تنها در راسته خیابان ۱۵ خرداد مجموعا بیش از ۶۰۰
نفر از افراد مراجعه کرده و پس از تعیین ضوابط و مقررات، تنها ۳۰۰ نفر دارای
صلاحیت عرضه کالا بودند.

وی گفت: این افراد هم اکنون در ساعات بعدازظهر، در خیابان باب همایون
حضور دارند و شهرداری تهران میز، سایه بان و امکانات جانبی را برای آن ها فراهم می‌کند
تا در ساعت مشخصی بساط خود را پهن کرده و در زمان مشخصی هم بساط‌شان را جمع می‌کنند.

شهردار تهران در ادامه ابراز داشت: اقتصاد ملی باید یک پوشش عمومی را
برقرار کرده و شرایط به گونه ای نباشد با رویکرد غلط و فساد رانتی و اطلاعاتی هر
روز شاهد افرادی باشیم که کار خود را از دست می دهند و در کنار آن شغل جدیدی نیز
وجود نداشته باشد تا در نهایت این افراد به جمع دستفروشان اضافه شوند.

قالیباف با تاکید بر این نکته که «باید توجه شود ما به چه کسی می‌خواهیم
خدمات ارایه کنیم»، گفت: هم اکنون ۱۵ هزار نفر را در این زمینه ساماندهی
کرده ایم و ۵۰ روز بازار و شب بازار در شهر تهران راه اندازی شده است از این رو ح
اعتقاد ما این است که دستفروشی یک مسئله امنیتی و انتظامی نیست.

وی گفت: بر اساس قوانین و مقررات و اصل ۴۳ قانون اساسی انتخاب شغل
آزاد است در قوانین بین المللی نیز شغل دستفروشی که بتوانند در معابر فعالیت کند،
وجود دارد.

قالیباف به فعالیت مراکز مهارت آموزی کوثر در سطح شهر تهران اشاره کرد
و گفت: هم اکنون چند ده هزار نفر زن سرپرست خانوار در شهر تهران وجود دارد که تحت
پوشش این مراکز قرار گرفته اند؛ این افراد پیش از این هیچ کاری بلد نبوده و
سرمایه لازم برای کار را هم در اختیار نداشتند اما در همین ایام محصولات آنها در
نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت و گوی تهران در حال عرضه است.

شهردار تهران تاکید کرد: از سال ۸۶ تاکنون بیش از ۱۲۰ مرکز مهارت
آموزی کوثر در شهر تهران راه اندازی شده است و این نشاط می دهد از همان موقع با
وجود شرایط بد اقتصادی، این رویکرد اجتماعی وجود داشته است. هم اکنون در بعضی از
مراکز کار آفرینی کوثر بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و نسبت به تولید کالا
اقدام می‌کنند؛ حتی بنگاه های کوچکی را داریم که همه تولیدات آن ها صادراتی است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان شهردار تهران مسئول تولید شغل، حل معیشت
و مشکلات اقتصاد نیستم چرا که ما نیز خودمان آسیب دیده ضعف اقتصاد ملی در اقتصاد
شهری هستیم اما بر این باوریم که باید به شهروندان کمک کنیم.

قالیباف درباره پرداخت مطالبات پیمانکاران، گفت: حتما بخشی از
پیمانکاران از ما طلبکار هستند که در نوبت بازپرداخت مطالبات آنها هستیم به همین
منظور طلب آن دسته از پیمانکارانی که کارشان انجام و مسیر اداری‌شان طی شده باشد،
پس از قطعی شدن اسناد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از این افراد پیمانکاران دست دوم هستند، یعنی یک
فردی با شهرداری قرارداد می بندد و پیمانکار دست دومی برای انجام کار می‌آورد اما
گاهی پیمانکار دست اول با شهرداری تسویه حساب می‌کند و پول پیمانکاران دست دوم را
نمی‌دهد. البته این دلیل بر آن نیست که پیمانکاران از ما طلبکار نیستند و حتما بخش
عمده ای از این دیون را تا شب عید پرداخت می‌کنیم.

شهردار تهران در عین حال ابراز داشت: البته شرایط سخت اقتصادی وجود
دارد و ما هم چند هزار میلیارد تومان طلب داریم اما شهرداری‌ها در پرداخت دیون
نسبت به بقیه بخش‌ها کمترین بدهی را داشته و طول زمانی پرداخت دیون نیز در مقایسه
با دیگر دستگاه ها، کمتر است.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره نظارت بر نیروهای شهربان و حریم
بان، گفت: حتما آموزش‌های لازم به این نیروها ارایه شده و بر آن ها نظارت می کنیم؛
همچنین سرتیم ها نیز عملکرد این نیروها را کنترل می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما در شهربان به هیچ عنوان حق نداریم اجرای قانون را با
خشونت انجام دهیم به همین منظور هر کسی قانون را با خشونت انجام دهد، محکوم است و
با او برخورد می کنیم. همانطور که تا کنون اگر ماموران در جایی تخلف کرده اند،
آنها را اخراج کرده و به دادگاه معرفی کردیم.

به گفته قالیباف، تاکنون ماموران زیادی از شهربان و حریم‌بان در حین
اجرای قانون با قمه، چوب و چاقو کتک خورده و نقص عضو شده اند.

شهردار تهران به تصاویر منتشر شده درباره واژگون شدن چرخ لبوفروشی در
یکی از معابر تهران نیز اشاره کرد، گفت: به عیچ عنوان ماموان سد معبر شهربان این
کار را نکردند بلکه خود آن فرد گاری را زمین زده و غوغاسالاری کرده است. بر اساس
فیلم های ضبط شده از دوربین های ترافیکی و گزارش های محلی، مشخص شد در این صحنه
اصلا ماموران ما هیچ تعرضی به این فرد انجام نداده اند.

وی درباره سد معبر بعضی پیاده‌روها از سوی افراد نیز گفت: سد معبرهایی
که جنبه های شخصی داشته باشد، خلاف است و باید با اینگونه موارد برخورد شود
که سامانه ۱۸۸۸ به طور جدی به این موضوعات رسیدگی می‌کنند. البته ممکن است گاهی
مراسم عمومی باشد که پیاده رو برای چند ساعت بسته می شود.

شهردار تهران با اشاره به صرفه جویی اقتصادی مترو، گفت: به ازای هر
مسافری که با مترو جا به جا کنیم حداقل ۱۳ سنت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود اما
در این بخش کمبود پول و اعتبار داریم چرا که در زمینه توسعه زیر ساخت ها هم ۵۰ درصد
از هزینه ها باید از سوی دولت تامین شود.

وی ابراز داشت: هم اکنون حدود ۱۲۰۰ واگن در ۱۸۰ کیلومتر خط مترو در
اختیا داریم و با این ظرفیت حدود ۳.۵ میلیون مسافر را در روز جابه‌جا می‌کنیم؛ در
بخش خرید واگن نیز دولت قول همکاری داده است. به این ترتیب اگر ال سی لازم برای
خرید ۱۰۰۸ واگن بازگشایی شود در کمتر از ۱۵ ماه آینده می توانیم تعداد مسافران
مترو را به ۷ میلیون نفر و بیش از دو برابر ظرفیت فعلی افزایش دهیم.

قالیباف درباره ساخت مراکز تجاری در نزدیکی مجتمع های مسکونی نیز گفت:
پیش از این شهر تهران طرح جامع و تفصیلی نداشت اما ما در سال ۸۶ کلان طرح جامع و
سپس طرح تفصیلی را قطعی کردیم. ساخت و سازها نیز همه بر اساس پهنه بندی ها صورت می‌گیرد
که پهنه‌ها به همراه کاربری ها و میزان بارگزاری ها در سایت شهرداری تهران کاملا
روشن است.

وی پیرامون سوال یکی از شهروندان درباره سرنوشت بوستان ولایت نیز گفت:
در مرحله اول ۸۰ هکتار از بوستان ولایت را تبدیل به پارک کردیم و هم اکنون نیز
طراحی های بوستان ولایت آماده شده است به گونه ای که ۸۵ درصد مجموعه پارک ولایت به
فضای سبز و ۱۵ درصد به ساخت و ساز اختصاص می یابد و کاملا مشخص است که چه احداثاتی
باید انجام شود.

شهردار تهران ادامه داد: هیچ کدام از احداثات بوستان ولایت بیشتر از ۶
طبقه نیست و هیچ کدام از این ساختمان‌ها نیز مراکز تجاری نیستند بلکه در آنجا
مراکز علمی، فرهنگی، هنری، بیمارستان هسته ای و … ساخته خواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: سیاست قطعی ما این است که اهالی محله و مردم
جوادیه نیز بتوانند از این خدمات برخوردار باشند و در عین حال این مراکز در سطح
بین المللی هم اثربخش باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه دیوان عدالت اداری درباره اخذ
عوارض از تابلوی مغازه نیز گفت: دیوان عدالت اداری اخذ عوارض تابلو ها را ممنوع
نکرده است بلکه این مصوبه تنها یک اختلاف با بانک ها بود که آیا تابلو بانک‌ها نیز
تجاری محسوب می شوند یا خیر؟

شهردار تهران گفت: وقتی یک مغازه ای بر اساس استاندارد می خواهد اطلاع
رسانی کند، ابعاد تابلو مغازه روشن است اما اگر تابلوی بزرگ برای تبلیغ فلان کالای
خارجی را نصب کرد، این تابلو در واقع بیلبورد حساب شده و باید هزینه آن را پرداخت
کند؛ همچنین بعضی از این تابلوها باید ساماندهی شده و جمع آوری شود.

قالیباف درباره احداث ساختمان در باغات، عنوان داشت: ما در این
زمینه قانون باغات را داریم که ابتدا به مجلس رفت اما بعد از اختلاف نظر، در
مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید. بر این اساس هم اکنون در شهر تهران،
در فضاهایی که باغ «دایر یا غیر دایر» محسوب شود، ۳۰ درصد سطح اشغال برای ساخت و
ساز می‌دهند.

وی با بیان اینکه امکان تملک تمامی باغات از سوی شهرداری کلانشهر ها
به قیمت روز وجود ندارد، گفت: ۳۰ درصد سطح اشغال نباید در محلی باشد که به واسطه
آن درختی قطع شود و حتی اگر ناگزیر به قطع درختی شوند، هم اکنون امکان جابه‌جایی
درخت را پیدا کرده‌ایم. در این میان اگر کسی به درختان خسارت وارد کند، جریمه های
آن بسیار سنگین است و به ازای بن درخت نیز باید درخت بکارند.

شهردار تهران درباره خشک کردن درختان و از بین بردن باغات نیز گفت: ما
در این زمینه حق ورود به ملک مردم را نداریم اما ده ها پرونده در قوه قضائیه در
حال رسیدگی است که افراد درختان را خشک کرده و تخلف می کنند.

قالیباف درباره احداث ساختمان بلندمرتبه در نزدیکی سالن اجلاس سران
تصریح کرد: اطراف سالن اجلاس سران جزو مناطق امنیتی است و اگر تعداد طبقات این
ساختمان مشخص شده، حتما دارای بررسی‌های امنیتی بوده و بارگزاری‌ها طبق ضوابط و
مقررات انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت هتل اسپیناس نیز گفت: ساخت این هتل
خلاف مقررات نبوده است بلکه به در شورای شهر صورت مفصل در این باره بحث شد و همه
متقاعد شدند که این هتل کار خود را طبق مقررات انجام داده است. کاربری این ساختمان
از ابتدا نیز هتل بوده و باید تاکید کرد که هتل سازی در این شهر نیاز است.

شهردار تهران درباره ساخت و ساز در تپه های عباس آباد، تاکید کرد: این
منطقه ۵۶۰ هکتار بزرگ ترین منطقه گردشگری شهر تهران است و بر اساس طرح جامع تنها
یک هتل مجوز ساخت در اراضی عباس آباد را دارد؛ هم اکنون قرارداد هتل دیدار در
منتهی الیه بخش غربی نیز منعقد شده است. در این میان حتی ساختمان های اداری همانند
وزارت راه و شهرسازی، استانداری و راه‌آهن که از قبل در این مجموعه ساخته شده‌اند
نیز باید تغییر کاربری داده و تبدیل به هتل شوند.

قالیباف در پاسخ به سوال یکی از شهروندان پیرامون سرنوشت گود ایران
زمین و ارتباط آن با پروژه صدر نیز گفت: این گود با پروژه صدر هیچ ارتباطی ندارد و
این موضوع بر اساس همان ظن و گمان هایی است که مطرح می‌کنند چرا که کاملا مشخص است
پروژه صدر از سوی قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از بودجه شهرداری نقدی و بخشی غیر نقد است؛ اگر
پیمانکار در حین اینکه کار ما را انجام می دهند پروانه ساختمانی بخواهند، به جای
پرداخت پول پروانه از محل طلب خود می توانند کار ساختمانی انجام دهند.

شهردار تهران ریزش گودهای ساختمانی را یک خطر جدی در شهر تهران دانست
و گفت: وقتی حفاری و گودبرداری انجام می‌شود، سازمان نظام مهندسی مسئول کنترل فنی
کار است؛ اگر نظام مهندسی اعلام کند که کار غیر فنی بوده است، پروژه بلافاصه متوقف
شده و اگر فرد برای این گود تعیین تکلیف نکند، ما گود را پر می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمین موسوم به پارک مادر نیز گفت: در
آن جایی که می‌گویند پارک مادر است حتی یک درختی را نمی‌توانند پیدا کنند که
گنجشکی روی آن بنشیند!

قالیباف تصریح کرد: هم‌اکنون سرانه فضای سبز در منطقه ۵ طبق استاندارد
۱۴۰۰ در توزیع محله‌ای و منطقه‌ای است؛ هر چند که ما در مناطقی همچون مناطق ۶ ، ۷،
۹، ۱۰ و ۱۱ با بحران جدی در زمینه فضای سبز روبرو هستیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره رأی کمیسیون ماده پنج به برج‌سازی
در باغ بهشت واقع در اتوبان ارتش، تاکید کرد: در کمیسیون ماده پنج همه کارشناسان
مربوطه یک موضوع را بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع بررسی کرده و ساعت ها در
کارگروه های کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ درباره یک پرونده بحث می‌شود.

وی عنوان داشت: دستور جلسات کمیسیون ماده پنج از طرف شهردار تهران
تعیین نمی‌شود و شهردار نیز تنها یک رای در این کمیسیون دارد؛ ۶ نفر دیگر از اعضای
کمیسیون نیز از وزارتخانه های ذیربط شامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت از
محیط‌زیست، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و .. هستند و رئیس شورای شهر نیز به
عنوان نفر هشتم حق رای ندارد چرا که بر اساس قانون نمی‌توانند در امور اجرایی
دخالت داشته باشند.

قالیباف تاکید کرد: درباره زمین واقع در اتوبان ارتش نیز این ملک شخصی
است که ۷۰ درصد از زمین را بدون اخذ وجه برای پهنه عمومی و تبدیل به پارک عمومی به
شهرداری واگذار کرده‌اند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره کنترل پاداش و عیدی
مدیران، تاکید کرد: حتی در سال‌های قبل نیز هیچ‌گاه پاداش و عیدی برای مدیران قرار
ندادم؛ حتی گاهی متوجه شدیم که در بعضی رده‌ها از امکانات موجود هدیه می‌دهند که
این را ممنوع کردم و به یکی از افرادی که این کار را انجام داده بود نیز گفتم که
این هدیه پرداخت شده باید از جیب شخصی به بیت‌المال برگردد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر ما در شهرداری تهران یک پاداش
۶ ماهه به عموم کارکنان، کارگران و مدیران پرداخت می‌کنیم.

قالیباف، دستفروشی را نمود عینی ناکارآمدی اقتصاد ملی دانست و گفت:
کاری نکنیم که در نوع مدیریت و برنامه‌ریزی خودمان مردم را مقابل هم قرار دهیم.

وی درباره سوال یکی از شهروندان پیرامون تعاونی مسکن پلیس راه، گفت:
حداقل بیش از ۱۵ سال است که در جریان این پرونده هستم و مقصر حل نشدن این موضوع
نیز دو، سه نفر از اعضای هیات مدیره هستند که درد تعاونی را ندارند.

شهردار تهران درباره ساخت برج ۱۴ طبقه در فرمانیه، گفت: امکان ندارد
در کوچه هشت متری ۱۴ طبقه مجوز صادر کنیم، به همین جهت ممکن است این زمین از ضلع
شمالی خود به گذر بزرگتر راه داشته باشد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌ریزی برای کاهش
مهاجرت به شهر تهران، گفت: هم اکنون رشد جمعیت در تهران کاهش پیدا کرده است و بر
اساس آخرین سرشماری رشد جمعیت شهر تهران به کمتر از ۶۰۰ هزار نفر رسیده است؛ اما
متاسفانه مهاجرت به اطراف شهر بسیار لجام گسیخته است که آثارش به داخل شهر برمی‌گردد
چرا که این افراد در کسب و کار به داخل شهر می‌آیند.

وی ابراز داشت: ما ۲۲ درصد جمعیت را در حدود ۱.۲ خاک در استان تهران
متمرکز کردیم که این باعث می‌شود آب، خاک و هوا را با هم آلوده کنیم.

قالیباف درباره اخذ عوارض از تونل‌ها و پل‌های شهری، گفت: این امکان
وجود دارد که برای زیرساخت‌های شهر در جاهایی که برای آن جایگزین داریم، عوارض
گرفته شود اما اگر ما همه وظایف را خوب انجام دهیم، آن موقع باید از پل صدر عوارض
بگیریم ولی چون در جاهای دیگر کارها را به درستی انجام نمی‌دهیم، گرفتن عوارض
ضروری ندارد.

وی در پایان پیرامون مسئله آلودگی هوای شهر تهران نیز گفت: در دو جلسه
با دولت، پیشنهاد روشنی برای مقابله با آلودگی هوا ارایه دادیم و امیدواریم با
همکاری دولت و همراهی مردم، این مشکل را برطرف کنیم. اگر کار در این زمینه را آغاز
کنیم، در کمتر از دو سال آینده آثارش را خواهیم داد.

قالیباف در پایان برنامه کنایه‌ای هم به مدیران مصلای تهران زد و این
پروژه را نماد مدیریت ناکارآمد توصیف کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا