مسکن و ساختمان

مظاهریان در اولین نشست معماری راه مطرح کرد:

تلاش برای تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

حامد مظاهریان درنشست تبیین ضرورت توجه به معماری راه در طراحی
و مدیریت بهره‌برداری راه‌های برون‌شهری ایران اظهار داشت:سال ۸۹ بنده به
عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاهتهران از سوی قطب معماری دانشگاه
پروپوزالی با موضوع معماری راهبرای وزارت تازه ادغام شدهراه و شهرسازی
تهیه کرده بودمتا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن
زمان به ما انگ دست‌اندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه
دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.

وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس
وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان
یک کفیسیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت می‌شود» گفت: دانشگاهیان
در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش می‌بودنددر حالی که
امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازیتصریح کرد: الان
توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشست‌ها بتواند
فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.

مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاه‌های
نگهداریوساخت راه‌ها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسهحضور
یافتند تا راه‌حل‌های نظام فنی- اجرایی و سطح محدوده‌های ذهنی ما را مد نظر
قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیت‌های
ذهنی‌ما شود.

مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر
است راه‌های موجود را پیرایش کنیم و اطرف جاده‌ها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری
به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط
پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بایدبرای معماری راه ایران
در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه
تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده بهشرایط مطلوب برسانیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا