مسکن و ساختمان

وقف منزل مسکونی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در ملایر

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از وقف منزل مسکونی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در روستای کسب شهرستان ملایر خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، عنوان کرد: منزل مسکونی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در روستای کسب ملایر وقف شد.

وی افزود: این منزل مسکونی توسط واقف خیراندیش «یوسف میرزابیگی کسبی» با نیت خیرات و مبرات وقف شده است،این خانه مسکونی که در روستای «کسب» از توابع شهرستان ملایر قرار دارد، دارای مساحتی بالغ بر ۷۶۳ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: سنت حسنه وقف یکی از احسان‌های بی‌بدیل و ماندگار در عصر امروزه بشری استفرد واقف با انجام عمل خداپسندانه وقف نه تنها جامعه را از احسان جاریه‌ خویش بهره‌مند می‌سازد بلکه اسباب و لوازم آرامش روح، جسم و جانش را در دنیا و آخرت نیز فراهم می‌آورد.

زین‌العابدینی اظهار کرد: وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به «‌صدقه جاریه‌» تعبیر شده است دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است بطور کلی نظر اسلام این است که مسلمانان علاوه بر اینکه باید وجودشان در زندگی منشأ خیر و برکت باشد؛ بکوشند پس از مرگ خود نیز آثار نیکی باقی بماند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا