مسکن و ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «صما» پیشنهاد داد:

استفاده از الگوی سایر کشورها در توسعه دهندگی صنعت ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در موضوع توسعه دهندگی صنعت ساختمان با سایر کشورها فاصله زیادی نداریم، گفت: انبوه سازان به بحث توسعه دهندگی در صنعت ساختمان نزدیکتر هستند و با اعمال اصلاحاتی می توانند یک رکن اصلی در این حوزه باشند.

خسته بندحسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار «صما» در مورد توسعه دهندگی در صنعت ساختمان اظهار داشت: برای تحقق توسعه دهندگی در صنعت ساختمان به معنایی که در سایر کشورها وجود دارد، باید بسترها و زمینه های لازم ایجاد شود که لازمه این کار نیز استفاده از تجارب سایر کشورها و بهره گیری از توانمندی مهندسان داخلی است.

;

;

;

وی با بیان اینکه برگزاری همایش و سمینار کمک شایانی به موضوع توسعه دهندگی در صنعت ساختمان می کند، افزود: استفاده از تجارب سایر کشورها نیز از این جهت مفید است که در کشورهای پیشرفته آزمون و خطا در مورد توسعه دهندگی انجام شده است.

;

;

;

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس با بیان اینکه دولت های مختلف در زمینه توسعه دهندگی صنعت ساختمان اقدام خاصی انجام نداده اند، گفت: اصولا دولت ها باید نقش راهنما و حامی را در مورد موضوعات این چنینی ایفا کنند و اگر برای تحقق این موضوع همکاری و هماهنگی میان دولت و تشکل ها به وجود بیاید، توسعه دهندگی سریع تر به هدف می رسد.

;

;

;

خسته بند اظهار داشت: تشکل هایی که می توانند نقش توسعه دهندگی در صنعت ساختمان را ایفا کنند باید از طریق مجلس و به ویژه کمیسیون عمران پیگیری های لازم را انجام دهند که این اتفاق رخ دهد زیرا دولت و به ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی به دلیل مشغله بسیار نمی توانند پیگیر این مساله باشند.

;

;

;

وی تصریح کرد: از همین رو اگر یک پل ارتباطی میان کمیسیون عمران، وزارت راه و شهرسازی و تشکل ها ایجاد شود توسعه دهندگی هم محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اجبار تشکل ها به عضویت در اتاق های بازرگانی و تعاون گفت: هر چه تشکل ها آزادانه تر عمل کنند، قدرت مانور بیشتری خواهند داشت و چابک تر خواهند بود و از همین رو این اقدام چندان منطقی به نظر نمی رسد.

;

;

;

خسته بند در پایان اظهار داشت: این موضوع که تشکل ها زیر بلیت نهادهای دیگر قرار بگیرند، موجب محدودیت و کاهش ابتکار عمل آنها می شود.

;انتهای پیام/

کد خبر: ۰۲۲۲

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا