مسکن و ساختمان

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ‌ها امسال به ۹۵۰مورد رسیده است

سید حسین هاشمی استاندار تهران امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای حضور بنده در استانداری تهران از دغدغه‌های اصلی من آلودگی هوا بوده که این مورد را با سایر مسئولان نیز انتقال داده‌ام ، که به همین منظور کمیسیون خاص برای هوای تهران و کلان شهرها تشکیل شد.

; باشگاه خبرنگاران : هاشمی همچنین افزود: ساخت و ساز غیر مجاز در استان تهران خیلی مطرح بود که خوشبختانه کنترل و جلوگیری شده است و اقدامات خوبی نیز از سوی فرمانداران و بخشداران صورت گرفته است.

استاندار تهران با بیان این که تا سال گذشته ۸۶۰ساخت و ساز ; غیر مجاز تخریب شده است افزود: این تعداد امسال ۹۵۰تخریب در بستر رودخانه‌‌ها داشتیم. که یادآور شد بستر رودخانه‌ها جای ساخت و ساز ویلا نیست. ما نیز علاقه‌ای به تخریب نداریم به همین منظور اعلام می‌کنیم بستر رودخانه‌هابرای ورود بو خروج ‌آب است نه ویلا سازی.

وی ادامه داد: پسماندهها در تهران بیاید از طریق دفن و تولید کمپست باشد که در کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند.

وی در خصوص فاضلاب شهر تهران گفت: تعیین تکلیف فاضلاب شهر تهران یکی از دغدغه‌های اصلی ما است که در این خصوص ۹۰۰میلون مکعب فاضلاب داریم که هم اکنون اگر فاضلاب شهری تهران به طور کامل راه ; اندازی شود بخشی از آب ; کشاورزی تأمین می‌شود.

استاندار تهران در خصوص تاکسی‌های فرسوده خاطرنشان کرد: ۸۱هزار تاکسی در تهران تردد می‌کنند که یکی از دلایل آلودگی هوای تهران هستند که با مصرف بنزین زیاد آلاینده هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم خودروهای هیربدی را وارد ناوگان تاکسی‌رانی کنیم که با مساعدت خودرو سازان فصل جدید برای مونتاژ خطوط جدید خودروهای هیربدی مخصوص تاکسی ایجاد کنند. تا مصرف سوخت کم و راحتی و ایمنی مردم نیز فراهم شود.

وی درباره صرفه جویی آب در تهران ; اجتناب ; ناپذیر است که با برنامه‌هایی که برای رفع کمبود آب در استان تهران در نظر گرفته شده است جیره بندی آب را نخواهیم داشت.و از مردم می‌خواهیم که تا امکان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا