مسکن و ساختمان

موشک ایرانی حلال گرانی مسکن در تل آویو!

موشک های فجر ۵ باعث کاهش قیمت آپارتمان های تل آویو شده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی معاریف، منابع اسرائیلی گفته اند موشک های فجر ۵ که در جنگ اخیر غزه از سوی گروه های مقاومت فلسطینی به سمت تل آویو شلیک شدند باعث کاهش شدید قیمت واحدهای آپارتمانی تل آویو شده اند.

گروه های فلسطینی و برخی از مقامات تهران ، گفته اند موشک های فجر ۵ ساخت ایران هستند که در اختیار گروه های مقاومت در غزه قرار گرفتند.

به گفته اسرائیلی ها، موشک هایی که از غزه شلیک شدند و در تل آویو و به ویژه منطقه رشون لتسیون فرود آمدند علاوه بر بروز ترس و رعب در میان اسرائیلی ها به کاهش قیمت واحدهای آپارتمان و کاهش متقاضیان برای خرید آنها منجر شده اند.

روزنامه معاریف به نقل از مدیر یکی از بنگاه های مسکن در تل آویو نوشت: از هنگامی که شهر تل آویو به منطقه هدف موشک های گروه های فلسطینی وارد شده قیمت واحدهای آپارتمانی در این شهر به صورت ملموس، سیر نزولی پیدا کرده است .

وی افزود: مردم تنها به دنبال خانه هایی هستند که در برابر حملات موشکی، ایمن باشند. من با افرادی روبه رو شدم که حاضر بودند مبالغ کلانی را بپردازند تا خانه ای ایمن در برابر موشک های فلسطینی بخرند.

این فعال بخش مسکن در تل آویو اضافه کرد: در مقابل ، فروش خانه هایی که پناهگاه ایمن ندارند، غیرممکن است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسرائیلی ها پس از حملات موشکی علیه تل آویو، خرید خانه های بدون اتاق های پناهگاه را رد می کنند.

بالا بودن قیمت مسکن در اسرائیل همیشه یکی از موضوعات مورد اعتراض مردم ساکن این رژیم بوده است. همچنین بارها تظاهرات معترضین اسرائیلی در برابر مقر کابینه علیه گرانی مسکن به راه افتاده است.

گروه های مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه، توانستند برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر، ; شهر تل آویو پایتخت تجاری اسرائل را مورد هدف حملات موشکی خود قرار داده و آژیرهای خطر این شهر را به صدا درآورند.

تل آویو دومین شهر پرجمعیت اسرائیل واقع درساحل دریای مدیترانه و با جمعیت سه و نیم میلیون نفری در فاصله ۷۵ کیلومتری منطقه غزه قرار دارد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا