مسکن و ساختمان

اوضاع خرید و فروش مسکن در بازار

اگرچه در گذشته نه چندان دور آن دسته از متقاضیان دارای قدرت‌اندک مالی در بازار مسکن سعی می‌کردند با بودجه‌ای که برای خرید در نظر می‌گرفتند واحدی را با حداقل امکانات (پارکینگ و انباری ) خریداری کنند اما به دلیل اینکه این روزها از قدرت خریدشان کاسته شده است، آنها دیگر قید امکانات را زده‌اند و تنها رسیدن به عنوان «صاحبخانه» را هدف خود تعیین کرده‌اند.

برخی از مشاوران املاک فعال در خیابان آذری درباره وضعیت فعلی خرید و فروش واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» اظهار کردند: اکنون بیشتر متقاضیان با بودجه‌ای بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان قصد خرید دارند که این میزان بودجه به غیر از واحدهای چند سال ساخت برای خرید واحدهای نوساز هم مناسب است.
یکی از بنگاهداران مسکن درباره قیمت واحدهای نوساز خاطر نشان کرد: البته با ۶۰ میلیون تومان خرید واحد مسکونی در خیابان آذری مقدور نیست اما با ۸۰ میلیون تومان می‌توان واحدی با متراژ حدود ۳۵ متر مربعی را خریداری کرد.
وی همچنین افزود: همان طور که مشخص است با این میزان بودجه خریداران نمی‌توانند واحدی با متراژ متوسط به همراه امکانات را صاحب شوند.
فیروزی تصریح کرد: با توجه به قیمت‌های پیشنهادی بازار مسکن در حال حاضر خریدارانی که در بازار حضور دارند به دنبال امکانات نیستند بلکه در تلاش هستند تا با ارزشی که بودجه شان دارد، واحدی حتی یک متر بزرگ تر را خریداری کنند.
از سوی دیگر یکی از دلالان بازار مسکن در منطقه نیروی هوایی در رابطه با حجم معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی عنوان کرد: مسائلی که طی چند وقت اخیر در وضعیت اقتصادی پیش آمد، باعث شد تا بسیاری از فروشنده‌ها به اوضاع بازار بی اعتماد و از فروش واحدشان منصرف شوند.
توکلی به این موضوع اشاره کرد: اکنون تعداد خریداران نسبت به فروشنده‌ها در بازار مسکن بیشتر است و برهم خوردن تناسب میان عرضه و تقاضا، همان طور که گفته شد به دلیل بی‌اعتمادی فروشنده‌ها به وضعیت اقتصاد است.
وی اعلام کرد: این روزها اغلب متقاضیان با بودجه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بازار خرید مراجعه می‌کنند که این میزان بودجه، خرید واحدهایی با متراژ بین ۴۰ تا ۵۰ متر مربع را برای متقاضیان میسر می‌سازد.
این بنگاهدار تاکید کرد: هیچ خریداری از اینکه واحدی را بتواند، خریداری کند که از پارکینگ یا انباری برخوردار باشد دریغ نمی‌کند، اما مساله اینجا است که معمولا واحدهای متراژ کوچک از چنین امکاناتی بهره‌مند نیستند، مگر اینکه برخی از واحدهای متراژ کوچک در طبقه چهارم واقع شده باشند و برای سهولت در فروش آنها، پارکینگ تعلق گرفته باشد.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا