مسکن و ساختمان

واحدی، رئیس سازمان راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با صما :

بکارگیری فن آوریهای نوین در پروژه مسکن مهر تهران الزامی است

صبح امروز، چهارمین نمایشگاه صنعتیسازی ساختمان با حضور برخی از مسوولان و فعالان صنعت ساختمان، در محل مصلی تهران، آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، شرکت-های فعال صنعتیسازی، جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

رئیس سازمان راه و شهرسازی استان تهران که به عنوان تنها مقام دولتی در مراسم افتتاحییه این نمایشگاه حضور یافته بود، در حاشیه مراسم، از الزام پیمانکاران مسکن مهر تهران(مسکن ویژه) در بکارگیری فن‌آوری‌های نوین خبر داد.

فریبرز واحدی در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما) با اشاره به اینکه ناگزیر از بکارگیری شیوه‌های صنعتی‌سازی هستیم، گفت: با وجود اینکه در کشورهای پیشرفته استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساخت و ساز، سال‌ها مدید رواج دارد اما متاسفانه در کشور ما هنوز بخش اعظمی از ساخت وسازها به شیوه ; سنتی اجرا می‌شود که این امر اصلا به صلاح ما نیست، بنابراین لازم است به جد در مسیر صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ۴۰ درصد از ساخت و سازها صنعتی هستند، گفت: اگر چه استفاده از فن‌آورهای نوین در کشور ما در قیاس با گذشته از روند مطلوبی برخوردار است اما نقطه مطلوب آن است که این رویه از شتاب بیشتری برخوردار باشد.

واحدی تاکید کرد: با این نگاه سازمان راه و شهرسازی استان تهران با رویکرد نهادینه کردن صنعتی‌سازی در ساخت وسازها، تمامی پیمانکاران مسکن ویژه در استان تهران را ملزم کرده تا از فن آوری‌های نوین ساخت وساز بهره بگیرند.

رئیس سازمان راه و شهرسازی استان تهران، با اشاره به اینکه صنعتی‌سازی ساختمان با مزایای زیادی همراه است، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی، بهینه‌سازی مصرف امری ضروری است و صنعتی‌سازی ساختمان ازجمله راهکارهای مهمی برای تحقق این امر خواهد بود.

این مقام مسوول، مقاوم سازی، ارزان‌سازی و انبوه‌سازی را از دیگر نتایج مثبت صنعتی‌سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به پیامدهای مثبت صنعتی‌سازی، وزارت راه وشهرسازی نیز حمایت از دست‌اندرکاران این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم با این رویکرد، انگیزه تولیدکنندگان مسکن برای بهره-گیری از صنعتی‌سازی افزایش بیشتری پیدا کند.

واحدی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری نمایشگاه‌ تاثیری در گسترش، ترویج و بکارگیری صنعتی‌سازی در ساخت وساز دارد؟ گفت: قطعا برای عبور ازدوران سنتی‌سازی و حرکت به سمت صنعتی‌سازی، الزاماتی نیاز است که برگزاری نمایشگاه، نقش فزآینده‌ای در این زمینه دارد زیرا تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به مزایای صنعتی‌سازی واقف نشوند، نمی‌توان انتظار داشت به کارگیری شیوه‌های جدید ساخت و ساز فورا نهادینه شود. حتی ممکن است برخی از افراد به دلیل ناآگاهی در برابر این موضوع، مقاومت کنند.

رئیس سازمان راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: با این نگاه برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی‌سازی که محل عرضه فن‌آورهای نوین ساختمانی است، می‌تواند در ترویج فرهنگ صنعتی‌سازی در ساخت و سازها، نقش موثری ایفا کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا