مسکن و ساختمان

دومین رکوردشکنی تاریخی بورس در ۶ روز

شاخص بورس تهران تنها در ۶ روز معاملاتی آذر ماه موفق به عبور از ۲ مرز تاریخی شد و امروز در ادامه رکورد شکنی‌های خود برای اولین بار از مرز ۳۳ هزار واحد نیز گذشت.

به گزارش ایسنا، در حالی که تنها ۶ روز معاملاتی از آذر ماه سپری شده است ولی در این مدت کوتاه دماسنج بازار سرمایه کشور توانست رکوردهای بی نظیری از خود به جای بگذارد و برای اولین بار از مرزهای تاریخی ۳۲ و ۳۳ هزار واحد گذر کند.

به این ترتیب مهر تاریخی بورس در حالی با عبور شاخص از مرزهای ۲۸ تا ۳۰ هزار واحد و کسب بازدهی ۱۴ درصد سپری شد که پاییز طلایی بورس با ادامه رکوردشکنی ها در حال سپری است تا این فصل برای همیشه در اذهان فعالان بازار سرمایه باقی بماند.

بر این اساس در معاملات روز یکشنبه شاخص بورس به حرکت صعودی خود شدت داد و با تمام قوا در ساعات اولیه معاملات موفق به عبور از مرز روانی ۳۳ هزار واحد شد و با قرار گرفتن در عدد ۳۳ هزار و ۱۸۰ واحد تا نیمه معاملات در این کانال جا خوش کرد.

در حالی که رکورد بازارهای رقیب،تثبیت نرخ ارز،آرامش سیاسی و افزایش قیمت های جهانی در این رکورد شکنی های پی در پی بورس تاثیر گذار است که تا نیمه معاملات شرکتهای ملی مس،فولاد مبارکه،چادرملو،گل گهر،پالایش بندرعباس،نفت وگاز پارسیان،سرمایه گذاری غدیر و توسعه معادن و فلزات از نمادهای تاثیر گذار در افزایش شاخص بورس بودند و موجب رشد ۴۳۸ واحدی این متغیر مهم شدند.

در بازار امروز قیمت سهام شرکتها و شاخص بورس همچنان در حال افزایش است و ارزش بازار سرمایه تا کنون به سطح تاریخی ۱۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا