مسکن و ساختمان

افراد فرصت طلب در کمین بازار مسکن نشسته اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گران شدن مصالح ساختمانی و نوسانات نرخ ارزبر بازار مسکن گفت: متاسفانه همیشه عده‌ای فرصت‌طلب از نوسانات یک بازار مانند بازار ارز به نفع خود استفاده کرده و این التهابات را به بازاری مانند بازار مسکن منتقل می کنند.

;مهناز بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: متاسفانه نوسانات نرخ ارز در بازار مسکن نیز رسوخ و نفوذ کرده و یک نوع تورم انتظاری را در این بازار ایجاد کرده است.

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در حال حاضر التهابات بازار ;ارز رو به کاهش است و امیدواریم به دنبال این موضوع از نوسانات بازار مسکن به ویژه اجاره بهای بالا نیز کاسته شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه همیشه عده‌ای فرصت‌طلب از نوسانات یک بازار مانند بازار ;ارز به نفع خود استفاده کرده و ;این التهابات را به بازاری مانند بازار مسکن منتقل می کنند.

بهمنی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خرید و فروش مسکن راکد است، یادآور شد: البته در این شرایط بازار رهن و اجاره خانه اندکی ملتهب ;بوده و قیمت اجاره‌بها همچنان رو به افزایش است.

این نماینده مجلس نهم نبود نظارت بر بازار مسکن را از دلایل آشفتگی‌های این بازار دانست و عنوان کرد: ; در ماه‌های اخیر افزایش قیمت انواع مصالح ساختمانی نیز تاثیر منفی خود را بر بازار مسکن برجا گذاشته و موجب شده قیمت مسکن با یک افزایش شدید مواجه شود.

وی با اشاره به وجود قانونی مبنی بر فروش خانه‌های سازمانی تحت نظارت و تصدی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: تاکنون این قانون اجرا نشده و این در حالی است که اگر این قانون اجرا شود می تواند به کاهش التهابات بازار مسکن کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر خانه‌های زیرنظر وزارت راه و شهرسازی باید نظارت بیشتری انجام شود، گفت: در همین راستا وزیر راه و شهرسازی باید درخصوص ایمنی ;و فروش نرفتن ;خانه های ;تحت نظارت این وزارتخانه به مجلس پاسخگو باشد و دلایل این موضوع را برای وکلای ملت تشریح کند./

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا