مسکن و ساختمان

رئيس هيات مديره انجمن توليد كنندگان بتن آماده ايران در گفتگو با صما:

استاندارد جهانی بتن با یاری راهنمایی و رانندگی

درحال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده بتن، مجهز به آزمایشگاه هستند و عمده محصولات آنها، به صورت استاندارد تولید می‌شود اما مشکلاتی در زمینه حمل ونقل بتن آماده وجود دارد.

حسین فروتن مهر _ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران_ با بیان اینکه وضعیت تولید و کیفیت بتن در قیاس با یک دهه گذشته، از روند رو به رشدی برخوردار است خواستار همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای انتقال سریع بتن تولیدی، به محل کارگاه‌ها شد.

فروتن مهر در گفتگوی اختصاصی با شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران(صما) با اعلام این مطلب گفت: درحال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده بتن، مجهز به آزمایشگاه هستند و عمده محصولات آنها، به صورت استاندارد تولید می‌شود اما مشکلاتی در زمینه حمل ونقل بتن آماده وجود دارد.

وی ادامه داد: حداکثر فاصله زمانی تخلیه بتن در فصل فعلی، ۹۰ دقیقه و در فصل سرما ۱۲۰ دقیقه است اما با در نظر گرفتن اینکه حمل ونقل بتن توسط ۱۲۰۰ دستگاه کامیون صورت می‌گیرد، نیاز است معادل این تعداد، مجوز طرح شناور صادر شود اما عملا درمقابل ۱۲۰۰ دستگاه کامیون که اقدام به حمل بتن در سطح شهر تهران می‌کنند، فقط ۳۲۰ فقره طرح شناور صادر شده است که این امر باعث می‌شود بتن تولیدی با تاخیر به محل کارگاه‌های ساختمانی برسد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران افزود: بدین ترتیب برای رفع این مشکل، انتظار می‌رود راهنمائی و رانندگی ناجا با درنظرگرفتن این امر، اقدام به توزیع طرح‌های شناور در قیاس با کامیون‌های موجود نمایند.

فروتن مهر براین باور است که نامعادله تعداد طرح‌های شناور در قیاس با تعداد کامیون­های حمل و نقل بتن باعث می‌شود آنها هنگام شب اقدام به تردد کنند و این امر ضمن اینکه باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی فراوان برای شهروندان می‌شود، کارگاه‌های ساختمانی را با مخاطرات جانی و مالی بی‌شماری مواجه می‌سازد.

به گفته وی درحال حاضر حدود ۷۸ کارخانه تولیدکننده بتن عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن هستند که همگی مقید به تولید بتن استاندارد و مجهز به آزمایشگاه کنترل کیفیت هستند.

فروتن مهر با بیان اینکه ۱۳۳ کارخانه تولیدکننده بتن درسطح شهر تهران مشغول فعالیت هستند، اظهارکرد: انجمن تولیدکنندگان بتن باهمکاری موسسه استاندارد به صورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی، محصولات این کارخانه‌ها را مورد آزمایش قرار می­دهد.

وی گفت: کنترل‌های موردی، فرهنگ‌سازی از طریق انتشار کتاب و جزوه­های مربوط به نحوه تولید بتن استاندارد، باعث شده که کیفیت بتن در قیاس با گذشته از روند رو به رشدی برخوردار باشد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده در ادامه از همکاری با یک گروه عملی، برای افزایش ارتقا کیفیت بتن خبر داد و تاکید کرد:در حال حاضر بتن مورد استفاده در کارگاه‌ها دارای شناسنامه هستند به طوری که در این شناسنامه مشخصات دقیق بتن تولیدی شامل کارخانه تولیدکننده، زمان، مکان و نیز نحوه تولید آن با جزئیات کامل، درج شده است.

فروتن مهر خاطرنشان ساخت: اگر مسوولان،به ویژه متولیان امر در راهنمائی و رانندگی اقدام به برقراری تعامل مطلوب با انجمن ما کنند قطعا کیفیت تولید بتن با استانداردهای روز دنیا مطابقت خواهد داشت. طبیعی است افزایش کیفیت بتن سبب افزایش ; مقاومت سازه و نیز افزایش عمر مفید ساختمان‌ها خواهد شد.

وی از همکاری مطلوب شهرداری با انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن خبر داد و گفت: در حال حاضر با تمهیداتی مقرر شده است که صدور پایان کار مشروط به استفاده از بتن استاندارد شود که این امر نیز به شدت زمینه افزایش استفاده از بتن استاندارد را فراهم آورده است.

فروتن مهر اظهار امیدواری کرد سایردستگاه‌های ذی‌ربط نظیر شهرداری نیز در جهت ارتقای کیفیت بتن با سازمان‌های مردم نهاد در امر بتن همکاری کنند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا