مسکن و ساختمان

هوشمندسازی ساختمان، راهی برای بهینه سازی هزینه و انرژی

هدف از این هوشمند سازی کم کردن مصرف نیست بلکه هدف، مصرف بهینه و به موقع از انرژی است که نهایتاً باعث حذف اتلاف و هدر رفتن آن می شود.

نصیری، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ساختمان هوشمند ساختمانی است که دارای زیر ساخت ارتباطی قوی بوده و می تواند به صورت مستمر به وضعیت های مختلف عکس العمل نشان دهد و همچنین به افراد این امکان را می دهد که از منابع و انرژی موجود به صورت مؤثرتر استفاده کند.

وی اظهار داشت: در ساختمان های هوشمند با استفاده از سیستم های کنترل خودکار روشنایی ساختمان، کنترل موقعیت های اضطراری، استفاده از لامپ های کم مصرف هوشمند و کنترل سرمایش و گرمایش در ساختمان می تواند مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش داد و از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

این کارشناس با اشاره به بهره گیری از ساختمان هوشمند که تأثیر بسزایی در مزایای اقتصادی، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی انسانی دارد، گفت: این هوشمند سازی در مدارس هم قابل استفاده است.

نصیری در پایان تصریح کرد: هدف از این هوشمند سازی کم کردن مصرف نیست بلکه هدف، مصرف بهینه و به موقع از انرژی است که نهایتاً باعث حذف اتلاف و هدر رفتن آن می شود.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا