مسکن و ساختمان

آپارتمان‌هایی که رهن آنها معادل قیمت مسکن است

یک واحد مسکونی ۵۰۰ متری در فرمانیه واقع در بلوار اندرزگو به همراه کلیه امکانات همچون استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ، انباری و آسانسور به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان به بازار مسکن عرضه شده است.
از سوی دیگر در یکی از فرعی‌های خیابان فرشته (خیابان تختی) واحدی نوساز به متراژ ۳۳۰ متر مربع با کلیه امکانات رفاهی به میزان ۷۰۰ میلیون تومان در بازار مسکن قیمت‌گذاری شده است.

دنیای اقتصاد – علاوه بر این مالکی عنوان کرده است: واحد ۲۳۸ متری خود را که ۲ سال از عمر آن می‌گذرد در خیابان طاهری واقع در محله زعفرانیه به متقاضی تحویل خواهد داد.
این واحد که از کلیه امکانات و همچنین از ۳ فقره پارکینگ بهره‌مند است به میزان ۵۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
این واحدهای مسکونی با قیمت‌های مذکور به بازار فروش معرفی نشده‌اند بلکه این نرخ‌های اعلام شده مربوط به بازار اجاره است البته این واحدها با شرایط رهن کامل به متقاضی اجاره داده می شود.
همانطور که جدول نرخ‌های پیشنهادی رهن واحدهای مسکونی امروز ستون نبض بازار نشان می دهد، واحدهایی در بازار مسکن هستند که ارزش آنها در بازار اجاره برابر است با قیمت برخی از واحدهای فروشی!
ستون امروز نبض بازار تعدادی از واحدهای مسکونی اجاره‌ای در مناطق مختلف تهران را که رهن آنها بین ۳۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان است معرفی کرده است.
همانطور که عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن بودجه کافی برای خرید واحد مورد نظرشان ندارند و برخی از آنها که مجبور هستند واحدی که هرچند مورد سلیقه‌شان نیست را با شرایط ویژه خریداری کنند، عده‌ای از مستاجران هم از بابت خرید واحد مورد پسندشان از لحاظ مالی در محدودیت نیستند و ترجیح می‌دهند اجاره‌نشینی را تجربه کنند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا