مسکن و ساختمان

افزایش قیمت یک‌باره ۳ تا ۱۴ میلیونی مسکن مهر!

وی گفت: با توجه به اینکه پرونده بنده مسدود شده و اعلام شده حائز شرایط نیستم با مراجعه به سایت مسکن مهر متوجه شدم که باید ۱۴ میلیون تومان دیگر علاوه بر آن دو میلیون تومان باقیمانده باید پرداخت کنم.

;

فارس: خبرها از برخی پروژه های مسکن مهر در پرند و پردیس حاکیست که در اقدامی یک طرفه و علیرغم امضای قرارداد از سوی متقاضیان، آورده و قیمت نهایی این پروژه‌ها از سوی برخی پیمانکاران افزایش یافته است.

;پس از اینکه خبرگزاری فارس در ; ۱۹ مهر ماه سال جاری گزارشی را مبنی بر برداشت از پرونده‌های مسدود مسکن مهر بر روی خروجی خود منتشر کرد به تازگی نیز ;برخی از متقاضیان مسکن مهر پرند در تماس عنوان می‌کنند که با مراجعه به سایت مسکن مهر متوجه شدند که میزان آورده آنها علیرغم امضای قرارداد و پرداخت آورده اولیه افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

خانم احمدی‌ یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند گفت: بنده متقاضی یک واحد مسکونی ۵۰ متری در پرند بودم که در زمان امضای قرارداد تمام مبلغ آورده را که دو میلیون و ; ۱۰۰ هزار تومان می‌شد را در ۱۰ مرداد ماه امسال یکجا پرداخت کردم.

وی افزود: حال که برای بررسی وضعیت خود به سایت مسکن مهر مراجعه کرده‌ام متوجه شدم که مبلغ ۱۱ میلیون و ; ۱۰۰ هزار تومان به میزان آورده بنده اضافه شده که باید آنرا پرداخت کنم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی یاد شده ; ۲۵ میلیون تومان وام دارد و با توجه به میزان آورده ; ۲ ملیون و ; ۱۰۰ هزار تومان کل واحد مسکونی بنده حدود ۲۷ میلیون تومان می‌شد اما حال که ; ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ آورده اضافه شده کل مبلغ واحد مسکونی به ; ۳۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

خانم احمدی خاطر نشان کرد: نکته جالب این افزایش آورده و قیمت نهایی مسکن مهر (پروژه هسا) این است که برخی از واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر (۷۰ متر و ۸۰ متر) مبلغ نهایی آ‌نها کمتر از واحد ۵۰ متری بنده است بطوریکه در سایت مسکن مهر برای یک واحد ۷۰ متری با اضافه شدن مبلغ آورده مبلغ نهایی ۳۷ میلیون تومان و برای یک واحد ۸۰ متری ۲۷ میلیون تومان شده است.

*حساب مسدودی‌ها هم باید پرداخت کنند

عبدالله عباسی یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر که پرونده او جزء مسدود شده‌های مسکن مهر است، گفت: در مرداد ماه سال جاری مبلغ ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای واحد ۶۹ متری پرداخت کردم که قرار شد دو میلیون تومان مابقی را در آذر ماه و موقع تحویل واحد مسکونی پرداخت کنم.

وی ادامه داد: در ; ۱۹ مهر ماه سال جاری متوجه شدم که پرونده بنده مسدود و کل مبلغ ;۷ میلیون و ; ۸۰۰ هزار تومان برداشت شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه پرونده بنده مسدود شده و اعلام شده حائز شرایط نیستم با مراجعه به سایت مسکن مهر متوجه شدم که باید ۱۴ میلیون تومان ;دیگر علاوه بر آن دو میلیون تومان باقیمانده باید پرداخت کنم.

وی گفت: اگر پرونده بنده مسدود شده و حائز شرایط نیستم چرا باید مبلغ ۱۴ میلیون تومان دیگر پرداخت کنم.

*اگر ;مصالح ساختمانی گران شده است به ما ربطی ندارد

امیر مهدی رضایی نیز گفت: بنده متقاضی یکی از واحدهای مسکونی پروژه «هسا» هستم که در مرداد ماه سال جاری برای واحد مسکونی ۶۹ متری پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کردم و مقرر شد تا در آخر آذر ماه و در زمان تحویل سه میلیون و ; ۷۹۰ هزار تومان پرداخت کنم.

وی افزود: امروز با مراجعه به سایت مسکن مهر متوجه شدم که مبلغ ; ۹ میلیون تومان به میزان آورده بنده اضافه شده است.

وی گفت: مگر نه اینکه ما قراردادمان را با توضیحات و مفاد آن قرارداد با این شرکت امضاء کرده‌ایم پس نباید قرارداد تغییر کند و اینکه مصالح ساختمان‌ گران شده است به ما ربطی ندارد.

وی ادامه داد: در قرارداد به هیچ وجه به این موضوع اشاره نشده است که اگر مصالح ساختمانی گران شد متقاضی باید پول بیشتری پرداخت کند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا