مسکن و ساختمان

ملایر با تحقق ۹۹ درصدی ساخت مسکن رتبه نخست استان را کسب کرد

رییس شورای تامین مسکن شهرستان ملایر از عقد قرارداد یک هزارو ۵۷۶ واحد مسکونی در بافت فرسوده ملایر با تسهیلات ۲۶۰ میلیارد ریال و ۶۷۳ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد.

;به گزارش صما به نقل از خبرگزاری موج، ;حسن خیریانپور در شورای تامین مسکن و حمل و نقل شهرستان ملایر که به منظور حل مشکلات مسکن ۱۴۶ واحدی بنیاد مسکن و سازمان بهزیستی تشکیل شد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، چهار هزارو ۵۶۴ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر، بافت فرسوده، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مسکن روستایی آماده افتتاح است. ;

وی بیان داشت: در بخش مسکن روستایی نیز از یک هزارو ۳۴۱ واحد، ۹۴۰ واحد به بانک های عامل معرفی شده و برای ۵۵۶ واحد هم عقد قرارداد صورت گرفته است. رییس شورای تامین مسکن شهرستان ملایر همچنین از عقد قرارداد یک هزارو ۵۷۶ واحد مسکونی در بافت فرسوده ملایر با تسهیلات ۲۶۰ میلیارد ریال و ۶۷۳ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد. خیریانپور همچنین در خصوص مسایل و مشکلات به وجود آماده در مسکن ۱۴۶ واحدی بنیاد مسکن در این شهرستان گفت: سال ۸۸ برای ساخت ۱۴۶ واحد مسکونی بنیاد مسکن با ۲۹۲ میلیارد ریال عقد قرارداد و تفاهم نامه ای برای تحویل ۵۰ واحد آن به مددجویان زیرپوشش بهزیستی امضاء شد. وی تصریح کرد: در این راستا، در اجرای پروژه نقص ها و ایرادهایی به وجود آمد که مقرر شد تیم کارشناسی فنی و حقوقی از نمایندگان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بهزیستی استان همدان، دفتر فنی استانداری، نظام مهندسی و بانک مسکن تا هفته آینده، تمام زوایای این پروژه را از نزدیک مورد بازدید و بررسی قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: تمام موارد و اشکالات این پروژه از نظر فنی باید استخراج و صورت جلسه شود و تمام دستگاه ها موظف به اجرای تصمیم تیم فنی و حقوقی هستند.

خیریانپور تاکید کرد: برای پرداخت ما به التفاوت یارانه تسهیلات این تعداد واحد مسکونی، موارد از طریق سازمان راه و شهرسازی استان همدان به وزیر راه و شهرسازی اعلام و نمایندگان ملایر نیز اقدامات خود را برای به نتیجه رسیدن این امر انجام دهند. وی افزود: طبق مصوبات جلسه، مقرر شد هزینه اوقافی افراد زیر پوشش را سازمان بهزیستی استان همدان و مابقی متقاضیان را مبنی بر اعمال تخفیف های لازم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن پرداخت کند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: بانک مسکن نیز موظف شد تا جایی که امکان قانونی هست، با نگاه ویژه برای رفع مشکل این پروژه کمک کند. خیریانپور یادآور شد: علاوه بر این، بنیاد مسکن نیز باید نسبت به برگشت هزینه خدمات عمومی که متقاضیان پرداخت کرده اند، اقدام کند. وی تصریح کرد: طبق اعلام بانک مسکن، قرارداد تا پایان امسال تمدید شده و مشمول جریمه نمی شود و پرداخت اقساط نیز به صورت پلکانی در نظر گرفته شد. گفتنی است روز پنجشنبه با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، بهزیستی و بنیاد مسکن استان همدان و همچنین دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین مسکن ملایر، موارد و مشکلات مسکن ۱۴۶ واحدی بنیاد مسکن و بهزیستی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا