مسکن و ساختمان

مجید جماعت، سازنده:

مانع‌تراشی ادارات انشعابات شهری، یکی از مسائل سازندگان است

مجید جماعت، سازنده منطقه ۱۱ در گفتگو با صما گفت: کلیه محورهای کمپین شهر و سازنده در کنار بحث گرفتن تراکم ساختمانی و نوع ساخت و ساز و کلیه دستورالعمل هایی که شهرداری ها مدام درباره تراکم و ساخت و ساز تدوین و تصویب می کنند، مهم است. این سازنده افزود: سازندگان با همه این مسائل براساس نوع پروژه در مقیاس گوناگون دست به گریبان هستند. در حقیقت میزان سرو کله زدن با ارگان های مدیریت شهری بستگی به ابعاد پروژه سازندگان دارد.

 این سازنده گفت: در بخش انشعابات شهری نیز با مسائل زیادی روبرو هستیم؛ به طور مثال در یکی از پروژه هایم با سنگ اندازی زیادی مواجه شدم. یک بار اعلام می کردند که لوله ندارند، روز دیگر مشکل نبود عایق بود و همین گونه این فرایند طولانی شد در حالی که می توانست در مدت کوتاه تری پایان یابد. سایر انشعابات نیز وضعیتی مشابه دارند.

این سازنده افزود: من خودم طراح، ناظر و سازنده هستم. بنابراین مشکلات طرف های مختلف یعنی سازنده و مدیران شهری و نظام مهندسی را نیز می بینم؛ اما در نظام مهندسی زمانی که لازم است یک نقشه از فاز صفر، یک، دو بگذرد تا به مرحله تصویب نقشه برسد و بتوانیم تاییده نظام مهندسی را بگیرم طولانی است. البته جدیدا نظام مهندسی گفته است این فرایند را کوتاه تر کرده. با اینکه از نظر خودشان این فرایند کوتاه شده حداقل ۵ تا ۶ ماه از زمان ارائه دستور نقشه تا گرفتن مجوز طول می کشد. از طرف دیگر همین فرایند بوروکراتیک و طولانی را در شهرداری نیز باید طی کنیم. امیدواریم شرایط به گونه ای پیش رود که سازندگان را از ساخت و ساز مایوس نکنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا