حمل و نقل

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور

محور پاتاوه – دهدشت خرداد آزمایشی بهره‌برداری می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور از تلاش برای رفع سه نقطه بحرانی در محور پاتاوه – دهدشت خبر داد و گفت: این مسیر در خرداد امسال با عبور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

محمدرضا کدخدازاده، به تشریح آخرین وضعیت محور پاتاوه – دهدشت پرداخت و افزود: عملیات قطعه یک و دو این محور به طول ۵۵ کیلومتر تقریبا به اتمام رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود ۴۱ کیلومتر از قطعه سه با طول ۶۳ کیلومتر تکمیل شده است، تصریح کرد: بخش میانی مسیر که شامل پل‌های خاص و تونل به میزان ۵ هزار و ۸۰۰ متر (۵ دستگاه) است، بیشتر مراحل ساخت آن تمام شده است.

کدخدازاده با اظهار اینکه عملیات پل‌های خاص مسیر نیز انجام شده و در مرحله نصب علائم ایمنی قرار دارد، یادآور شد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مقرر است تا خرداد سال جاری به صورت آزمایشی به بهره‌برداری برسد.

محور پاتاوه دهدشت دارای سه نقطه بحرانی است

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور با برشمردن مشخصات فنی پروژه محور پاتاوه – دهدشت، عنوان کرد: طول پروژه حدود ۱۱۸ کیلومتر است که تعداد و طول پل‌های آن ۱۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار و ۲۷۰ متر و دیوارسازی انجام شده در آن ۱۳ هزار متر و عملیات خاکی انجام گرفته، حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این محور سه نقطه بحرانی وجود دارد؛ این نقاط به دلیل بارندگی‌ها و سیل سال ۹۸ به وجود آمدند که باعث کار مضاعف شده‌اند.

کدخدازاده با بیان اینکه اولین نقطه مربوط به کیلومتر چهار تا شش است که طی رانش شدید ایجاد شده است، گفت: دومین مربوط به پل کیلومتر ۳۸ است که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سومین مربوط به تونل شماره دو است که ریزش شدیدی داشته و اکنون همچنان بر روی آن کار می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌های کشور تاکید کرد: این محور در خردادماه با عبور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا