احمد صفار، هنرمند، گرافیست و معمار که باهنر دست و ذوق خلاقانهاش، لوگو و هویت بصری جدید صما را به تصویر کشید در هفدهمین اجلاس سازندگان و طراحان اظهار داشت:هویت ما ساخت آن چیزهایی است که نمیخواهیم تغییراشان دهیم.
وی در ادامه با نگاهی به طراحی لوگو و هویت بصری جدید مجتمع رسانهای ساختمان- صما موضوع هویت را بزرگترین چالش در صنعت ساختوساز قلمداد کرد.
صفار موضوع هویت را با حضور مدرنیته از اواخر دوره پهلوی اول و پهلوی دوم در ایران دانست که به دنبال خود هویتی مستقل را برای ایرانیها به همراه داشت ولی بهمرورزمان این هویت به فراموش سپرده شد چراکه در فضاهای حرفهای درزمانی که نیاز بود علم به مسیر خود ادامه دهد و رشد کند افراد و برنامهریزیهای جدی برای این موضوع وجود نداشت بنابراین هویت از نگاه حرفهای گم شد.
وی در آخر گفت: فرهنگسازی نمیتواند فقط از طریق صنعت ساختمان اتفاق بیافتد بنابراین اگر بخواهیم در مسیر هویت ایرانی قرار بگیریم باید در تمام حوزههای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی به دنبال ارتقا فرهنگ ایرانی باشیم وگرنه صنعت ساختمان بهتنهایی قادر به تغییر نخواهد بود.