شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

ستار خورشیدی در شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان، مطرح کرد:

طراحان وسازندگان بازوان صنعت ساخت‌وساز در کشور

اجلاس سازندگان و طراحان میزبان دو گروه مهم صنعت ساختمان در کشور است یکی سازندگان و دیگری طراحان در این روند طراحان خالقان آثار معماری و سازندگان بازوان اجرایی این طرح‌ها هستند که نقش مهمی در شهر دارند.

به گزارش صما؛ ستار خورشیدی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس در ابتدا با تأسف از نداشتن مرکز همایش در کلان‌شهر شیراز که باعث شده تعدادی از فرهیختگان حوزه صنعت ساختمان ایستاده برنامه را دنبال کنند ابراز تأسف و از سوی دیگر نشان از استقبال مردم این شهر از تعالی دانش و علم داشت.

وی در ادامه  بابیان این موضوع که این اجلاس میزبان دو گروه مهم صنعت ساختمان در کشور است یکی سازندگان و دیگری طراحان اظهار داشت: طراحان خالقان آثار معماری و سازندگان بازوان اجرایی این طرح‌ها هستند که نقش مهمی در شمایل شهر دارند به‌طوری‌که اگر بگویم که خدمات مهندسی بدون وجود معمار معنا و مفهوم ندارد بیهوده نگفتم چراکه این معمار است که اثری را رقم می‌زند  و آثاری را خلق می‌کند و سایر رشته‌ها در مسیر تکمیل کردن آن پیش می‌روند.

وی در ادامه با اشاره با هماهنگی میان شهرداری شیراز، سازمان نظام‌مهندسی و  اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان سه رکن تأثیرگذار جامعه مهندسی کشور این موضوع را از نقاط قوت در حوزه صنعت ساخت‌وساز ای شهر دانست که باعث شده خدمات بهتری را به مردم و سازنده‌ها ارائه دهند.

خورشیدی با این سؤال که اهالی صنعت ساختمان چه دستاوردی را برای آیندگان خواهند داشت؟ به موضوع عمر ساختمان‌ها اشاره داشت به‌گونه‌ای که آثاری که امروز ساخته می‌شود قبل از افتتاح بنا می‌تواند در بافت فرسوده تعریف شود و این موضوع یکی از معضلات صنعت ساختمان در کلان‌شهرها محسوب می‌شود که طراحان و سازندگان باید در راستای حل این مشکل برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا