استودیو صماشهر

داوود دوست محمدی ، مدیرعامل گروه ساختمانی نکسا

مدیریت شهری به سازنده به چشم دشمن می نگرد

داوود دوست محمدی مدیرعامل شرکت نکسا، سازنده برجسته تهران در چهاردهمین اجلاس سازندگان و طراحان بیان کرد: نگاه دولتمردان و مدیران شهری به سازنده شبیه نگاه به دشمن است، برای بهبود وضعیت مسکن نیاز به تغییر این رویکرد وجود دارد.

سازندگان دشمن مدیران شهری یا دولتمردان نیستند و تعامل و حضور مسئولان در این اجلاسها می تواند سازنده باشد و سوتفاهم های موجود را حل کند. او در بخش دیگری از سخنانش به این مطلب پرداخت که برخی از مهندسان ناظر در نظام مهندسی از توانایی علمی لازم برخوردار نیستند همچنین درخواست اضافه وجه برای نظارت دارند که به نظر می رسد نیاز به تعامل بیشتر بین سازندگان، نظام مهندسی و مهندسان وجود دارد.

همچنین مسئولان شهرداری نیز باید شرایط را در این وضعیت اقتصادی برای سازندگان تسهیل کنند تا دچار خواب سرمایه نشوند و از دیگر سو تولیدکنندگان این بخش نیز در این صورت سود خواهند برد. وی در ادامه گفت: برای حل چالش های صدور پروانه از مسئولین میخواهیم که فرایند صدور مجوز را تسهیل کنند به خصوص سازندگانی که کارهای فاخر انجام میدهند و نیاز به خلاقیت دارند بنابراین می توان گاهی محدودیتها را به بهای آورده بالاتر برای شهر نادیده گرفت ودست طراحان را بازتر کرد. ایران منابع لازم را برای ساخت صدها هزار خانه در سال دارد. بازار مسکن ایران بیشتر تحت تأثیر خواست ههای مشتریان و طرحهای خلاقانه مهندسان قرار میگیرد. فضاهای جدید و طرحهای ابتکاری که نیازهای متغیر افراد را در بر میگیرد، در حال ایجاد شدن است.

خانه ها فقط مکانی برای زندگی نیستند بلکه به طور فزاینده ای به عنوان منبع سرمایه و مکانی برای افزایش کیفیت زندگی شناخته میشوند. همچنین روند رو به رشدی در جهت طراحی ساختمانهای پایدار وجود دارد که باعث کاهش انتشارات و اثرات منفی زیست محیطی می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا