دانشنامه ساخت و ساز

پنجره مناسب اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک یکی از حساس‌ترین قسمت‌ها در هر منزل است، زیرا کودک اغلب ساعات بسیار زیادی از شبانه روز را در این اتاق و به تنهایی می‌گذارند. به همین دلیل باید به امنیت این اتاق بیشتر از سایر فضاهای منزل توجه داشت. از سویی دیگر اهمیت دکوراسیون و طراحی اتاق کودک دغدغه بسیاری از والدین است. پنجره‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون و همینطور حفظ امنیت یک فضا هستند. در این مطلب قصد داریم راجع به پنجره مناسب اتاق خواب کودک صحبت کنیم تا اگر به فکر تعویض پنجره قدیمی هستید، بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب پنجره اتاق خواب کودک

به طور کلی انتخاب در و پنجره دوجداره باید با وسواس زیادی انجام شود. زیرا انتخاب محصول بی‎کیفیت باعث هدر رفتن هزینه و اتلاف وقت خواهد شد. این موضوع درباره اتاق خواب کودک دارای حساسیت بیشتری است. بدون شک کودکان در اتاق خود ساعت زیادی را تنها سپری می‌کنند. به همین دلیل نیاز است تا در قدم اول امنیت فضا برای کودک فراهم باشد و این موضوع تا حد زیادی وابسته به انتخاب یک پنجره ایمن است. در بسیاری از موارد در کنار انتخاب یک پنجره دوجداره با کیفیت، از حفاظ پنجره نیز استفاده می‌شود تا سطح ایمنی ساختمان بالاتر رود.

پنجره اتاق کودک باید علاوه بر ایمنی و زیبایی، بتواند نور اتاق را هم تامین کند. بدون شک نورپردازی در هر فضایی حرف اول را می‌زند و این مسئله راجع به اتاق کودک هم صدق می‌کند. نور پردازی صحیح باعث می‌شود اتاق کودک دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر رسیده و تاثیر مستقیمی روی روحیه کودک نیز بگذارد. مجموع این ویژگی‌ها اهمیت تعویض پنجره قدیمی و نصب در و پنجره دوجداره را خاطر نشان می‌شوند.

ایمنی بیشتر با نصب پنجره دوجداره

برای طراحی پنجره اتاق خواب کودک باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است پنجره‌ها ارتفاع نسبتا زیادی از کف اتاق داشته باشند. این کار باعث می‌شود دسترسی کودک به پنجره محدود شده و سطح ایمنی فضا بالاتر رود.

شیشه‌های ایمن و مقاوم

علاوه بر این تعویض پنجره قدیمی و نصب در و پنجره دوجداره، تا حد زیادی باعث ایمن‌تر شدن فضای اتاق خواب کودک می‌شود. زیرا در پنجره‌های دوجداره از شیشه‌های سکوریت استفاده شده و به همین دلیل امنیت بالایی ایجاد می‌کنند. در واقع شیشه‌های سکوریت ضخامت بیشتری نسبت به شیشه‌های معمولی داشته و به همین دلیل مقاوم‌تر نیز هستند.

شیشه‌های لمینت شده که با کمک ماده‌ای به نام PVB پوشش داده می‌شوند، مقاومت بسیار بالایی در برخورد با اجسام سخت دارند. بدین ترتیب اگر کودک یک جسم سنگین و تیز را به سمت شیشه پرتاب کند، احتمال خرد شدن شیشه بسیار کم خواهد بود. علاوه بر این اگر شیشه بشکند، قطعات تیز و بزرگ ایجاد نمی‌گردد و شیشه به قطعات بسیار ریز تبدیل می‌شود.

امکان ایجاد قفل کودک در پنجره دوجداره

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که روی پنجره‌های یو پی وی سی وجود دارد، امکان ایجاد قفل کودک است. شما می‌توانید با یک کلید پنجره را قفل کودک کرده و از باز شدن آن توسط کودک جلوگیری کنید. البته برای استفاده از این ویژگی باید به کیفیت دسته و کلید توجه داشته باشید.

استفاده از پنجره‌های بدون باز شو

یکی از انواع پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی که می‌توانید هنگام تعویض پنجره قدیمی از آن استفاده کنید، پنجره‌های بدون بازشو هستند. این پنجره‌ها را نمی‌توان از داخل اتاق باز کرد. بدین ترتیب کودک هنگام ایستادن کنار پنجره به هیچ عنوان نمی‌تواند پنجره را باز کند.

پنجره‌های بالا باز شو

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که می‌توانید برای اتاق کودک داشته باشید، پنجره‌های بالا بازشو هستند. این مدل پنجره‌ها در یک محور زاویه‌دار با حرکت ضلع افقی به سمت بالا باز می‌شوند. بنابراین امکان باز شدن آن‌ها صرفا از بالا میسر است.

اهمیت میزان نور در اتاق خواب کودک

یکی دیگر از نکات قابل توجه، میزان نور اتاق کودک است. همه ما می‌دانیم که نور خورشید باعث تامین ویتامین دی در بدن کودک شده و به رشد بهتر او کمک می‌کند. به همین دلیل لازم است تا اتاق کودک از نور مناسبی برخوردار باشد. علاوه بر این، نوردهی خوب یک اتاق باعث می‌شود اتاق دلباز‌تر شده و فضا برای شادی و خلاقیت کودک بیشتر فراهم شود. پنجره‌های دوجداره امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر نور محیط بیرون را به داخل اتاق منتقل می‌کنند. به همین دلیل با نصب آن‌ها می‌توان نور اتاق کودک را به راحتی تامین کرد.

مصرف بهینه انرژی و کاهش آلودگی

بدون شک ایجاد تعادل دمایی در اتاق کودک بسیار مهم است. زیرا امکان بروز انواع بیماری‌ها در اثر گرم و سرد شدن هوای اتاق در بدن حساس کودک وجود دارد. بنابراین باید با کمک راهکاری تعادل دمایی مناسبی را در اتاق ایجاد کنید. پنجره‌های دوجداره عایق گرد و غبار و آلودگی نیز بوده و همچنین از اتلاف انرژی هم جلوگیری به عمل می‌آورند. بدین ترتیب در فصول مختلف سال، اتاق خواب کودک تعادل دمایی بالایی را خواهد داشت. مجموع این ویژگی‌ها باعث شده تا افراد نسبت به تعویض پنجره قدیمی و نصب در و پنجره دوجداره بسیار مشتاق باشند.

نظافت آسان

اتاق کودک معمولا در معرض آلودگی بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های خانه قرار دارد. زیرا کودک ممکن است با انواع رنگ‌ها، خودکار و مداد، خوراکی و… پنجره را کثیف کند. در صورتی که امکان نظافت آسان برای پنجره فراهم نباشد، در مدت زمان خیلی کوتاهی شاهد منظره‌ای نازیبا در اتاق کودک خود خواهید بود. بنابراین در انتخاب پنجره اتاق کودک باید امکان نظافت آسان را هم در نظر بگیرید.

کلام آخر

اگر قصد خرید پنجره مناسب برای اتاق خواب کودک را دارید، حتما باید اطلاعات جامعی در این باره کسب کنید. ایجاد ایمنی برای اتاق تنها با نصب حفاظ پنجره میسر نمی‌شود. البته ایمنی تمام ماجرا نبوده و پنجره اتاق کودک باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. در این مطلب راجع به ویژگی‌های ضروری پنجره مناسب اتاق خواب کودک توضیحات مفصلی را ارائه دادیم. اگر به دنبال پنجره دوجداره با کیفیت هستید، می‌توانید از بین محصولات هافمن گزینه مناسبی را انتخاب کنید. زیرا تنوع محصول و کیفیت بالای پنجره‌های دوجداره این مجموعه سالهاست زبانزد خاص و عام بوده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا